خبرهای داغ:
امام جمعه همدان خبر داد

ضرورت اجرای برنامه‌های محتوایی در ایام‌الله دهه فجر

امام جمعه همدان با اشاره به ایام دهه فجر و بابیان اینکه این ایام نقطه عطفی در تاریخ انقلابی ما است، گفت: برنامه‌های محتوایی باید برای این ایام برگزار کرد.
کد خبر: ۸۶۲۷۹۹۲
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان بابیان اینکه اگر تمام دستورات کتاب آسمانی را بررسی کنیم بیشتر آن‌ها یا با فساد جنگیده‌اند یا در پی ترویج صلاح بوده‌اند، افزود: حدود ۲۵۰ آیه درباره صلاح و فساد در قران کریم آمده و در حقیقت سبک زندگی اسلامی ایرانی را باید مبتنی بر صلاح نهاد.

وی بابیان اینکه هر چیزی در عالم دو چهره دارد، گفت: انسان‌ها باید اول تحقیق و بررسی و بعد صلاح و فساد را تشخیص دهند و سپس به جنگ با فساد بروند.

امام جمعه همدان بابیان اینکه در تقابل صلاح و فساد انواع صورت‌ها وجود دارد که ازجمله آن‌ها عبادت‌های صالح و فاسد است، گفت: گاهی نماز شخصی فاسد است و گاهی باعث به معراج رسیدن شخص می‌شود.

وی بابیان اینکه کسب‌وکار هم می‌تواند صالح باشد و هم به حرام آلوده شود، تأکید کرد: ازدواج هم می‌تواند مسکن و آرامش‌بخش و هم می‌تواند حرام باشد و باعث انحراف شود که در این مقوله ازدواج زنان آلوده با مردان بی‌بندوبار فاسد مطرح است.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه فرزند آوری نیز هم می‌تواند صالح باشد و هم عامل بدبختی پدرومادر شود، افزود: زبیر حزب الهی بود اما پسرش عبدالله باعث بدبختی او شد.

وی با اشاره به اینکه تربیت نیز می‌تواند صالح و یا غیر صالح باشد، گفت: فطرت خدایی در انسان‌ها تأثیر دارد اما تربیت بسیار مهم است کما اینکه بعضی خانواده‌ها باتربیت درست و غلط فرزندان بهشتی و جهنمی می‌شوند.

امام‌جمعه همدان بابیان اینکه انتخاب همسر نیز صالح و فاسد دارد کما اینکه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هر دو همسر داشتند اما همسر امام حسن(ع) به ایشان زهر خوراند و ایشان را به شهادت رساند، افزود: مرهم تمام زخم‌های جسمی و روحی بشر در انتخاب همسر مناسب است.

وی با اشاره به اینکه اخلاق انسانی نیز می‌تواند صالح و خوش‌خلق باشد یا بخیل و حسود و متکبر باشد، اشاره کرد: بیماری اخلاقی حسد تمام حسنات را از بین می‌برد.

محمدی در ادامه با تأکید بر اینکه در دنیا نظام حکومتی صالح و فاسد وجود دارد و دنیای امروز در جنگ و محرومیت و کشتار به سرمی برد چراکه به فساد رسیده است، ادامه داد: مدیریت هم صالح و فاسد دارد و متأسفانه سوء مدیریت در عصر حاضر فراوان شده است.

وی با اشاره به اینکه علم نیز صالح و فاسد دارد و گاهی علم به‌جایی می‌رسد که فقط برای کشتار تولیدشده است، گفت: این علم فاسد است و حتی برخی از دانشمندان و متخصص‌ها گاهی به‌جایی می‌رسند که به علم خود لعنت می‌فرستند.

امام جمعه همدان بابیان اینکه رفیق صالح و فاسد نیز باعث بهشتی و یا جهنمی شدن شخص می‌شود، گفت: در انتخاب رفیق باید دقت کرد و خوشا به حال کسی که از یک مادر عفیف به دنیا آمده است.

وی همچنین در ادامه با تأکید بر وجود شهر صالح و غیر صالح و فاسد، گفت: در بعضی شهرها نمی‌توان دین‌داری کرد و این در حالی است که مومن در آخر زمان باید ایمان خود را به دندان بگیرد و بگریزد.

محمدی بابیان اینکه نظریه علمی فاسد و صالح نیز داریم، گفت: گاهی یک نظریه باعث شکوفایی جهان می‌شود کما اینکه ادیسون با اختراع برق به بشر خدمت کرد اما گاهی بعضی‌ها تئوری جنگ را طراحی می‌کنند و دنیا را به آشوب می‌کشند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه همدان با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی تأکید کرد: برنامه‌های دهه فجر را باید هرچه باشکوه‌تر برگزار کرد و برگزاری برنامه‌ها را نباید تنها به عهده ادارات گذاشت.

امام جمعه همدان به ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و بابیان اینکه این ایام نقطه عطفی در تاریخ انقلابی ماست و اگر شهیدان قبل از پیروزی به شهادت نمی‌رسیدند انقلابی نبود، عنوان کرد: برنامه‌های محتوایی باید برای این ایام برگزار کرد.

محمدی همچنین با اشاره به اینکه فضای انتخابات نباید به تشنج آمیخته شود و کسانی که هوس رفتن به مجلس دارند باید به لیاقت و نیت خود نگاه کنند، عنوان کرد: کسی که برای معرفی کردن خودش دنبال پست و مقام است خیر نمی‌بیند و وای به حال کسانی که ماسک دین به چهره میزند و دنبال دنیا هستند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات