خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان:

کار و فعالیت وقف به یک بعد ختم نمی‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بابیان اینکه وقف از امور خیری است که هیچ‌گاه از بین نمی‌رود، گفت: کار و فعالیت وقف به یک بعد ختم نمی‌شود و همه ابعاد را در نظر دارد.
کد خبر: ۸۶۰۷۲۰۴
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام محمد کاروند امروز در پنجمین همایش استانی «یاوران وقف» استان همدان اظهار داشت: عالی‌ترین و پیشرفته‌ترین احکام الهی در موقوفات دیده شده است.

وی بابیان اینکه وقف از امور خیری است که هیچ‌گاه از بین نمی‌رود، عنوان کرد: کار و فعالیت وقف به یک بعد ختم نمی‌شود و همه ابعاد را در نظر دارد.

مدیرکل اوقاف همدان بابیان اینکه فعالیت در اوقاف با فعالیت سایر اداره‌ها متفاوت است، ادامه داد: کار در زمینه اوقاف و امور خیریه یک کار تکلیفی و شرعی است.

وی بابیان اینکه ادارات در انجام امور یک بعد را پیگیری می‌کنند، تأکید کرد: اوقاف همه ابعاد اعم از ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره را در نظر دارد.

کاروند بابیان اینکه کار در اداره اوقاف دارای پیچیدگی است، عنوان کرد: اوقاف باید هم در مسائل فرهنگی به‌روز باشد و هم از نظر اقتصادی و سرمایه‌گذاری به تکلیف خود عمل کند.

وی بابیان اینکه دفاع از ولایت‌فقیه و فرهنگ غنی تشیع یکی دیگر از وظایف و تکلیف‌های اداره اوقاف است، تأکید کرد:کار و فعالیت در اداره اوقاف محدود به یک بعد نمی‌شود.

مدیرکل اوقاف همدان بابیان اینکه 90 نفر در اداره اوقاف همدان مشغول کار و فعالیت هستند، بیان کرد: کار و فعالیت این 90 نفر بسیار پیچیده، متنوع وسیع است.

وی بابیان اینکه اگر عملکرد اوقاف منحصر به این اشخاص باشد توفیقی نخواهیم داشت، گفت: اداره اوقاف توفیق خود را مدیون علما، روحانیون حوزه علمیه است.

کاروند بابیان اینکه اداره کردن 200 بقعه متبرکه و موقوفاتی با 42 هزار مستأجر به‌تنهایی از توان اداره اوقاف خارج است، ادامه داد: اداره کردن این بقعه‌ها و موقوفات بدون همکاری و زحمت هیئت‌امنای ادارات و خادمین زحمت‌کش ممکن نخواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: هدف از برگزاری این مراسم تشکر و تقدیر از متولیان موقوفات است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات