خبرهای داغ:
همزمان با نهمین روز از محرم؛

در تاسوعای حسینی دارالمومنین همدان غرق در ماتم شد

در روز تاسوعای حسینی شهر دارالمومنین همدان یکپارچه در سوگ سقای دشت کربلا و سرور و سالار شهیدان غرق در ماتم شد.
کد خبر: ۸۵۸۴۳۲۶
|
۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، در روز تاسوعای حسینی شهر دارالمومنین همدان یکپارچه در سوگ سقای دشت کربلا و سرور و سالار شهیدان غرق در ماتم شد.

از ابتدای صبح امروز هیئت‌های حسینی و دسته‌های عزاداری با حمل پرچم‌های سیاه و گهواره و علم‌ با حضور در خیابان‌های اصلی شهر به سوگواری پرداختند.

امروز نهمین روز محرم همزمان با تاسوعای حسینی هنوز در گوشه و کنار شهر عکس شهدای مدافع حرم و سردار شهید حاج حسین همدانی به چشم می‌خورد و فضای دارالمومنین همدان را بیش از پیش حزن‌انگیز کرده بود.

خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) که به رسم کهن در تاسوعای حسینی برای عرض ارادات به سرور و سالار شهیدان از خانه‌های خود بیرون آمده بودند، با حضور در هیئت‌ها و دستجات عزاداری و بقاع متبرکه به سوگواری پرداختند.

ایستگاه‌های صلواتی، پخش نذری، قربانی‌ها در همه جا دیده می‌شد و صدای نوحه‌خوانان و طبل‌ها که به گوش می‌رسید و دل عاشورائیان را راهی کربلا می‌کرد.

صحنه زیبای دیگری که جلوه‌ای از پیام عاشورا را تداعی می‌کرد هنگامه نماز ظهر بود که تمام هیئت‌های عزاداری و دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی یک صدا موذن شدند و اذان دادند.

با توجه به مصادف شدن تاسوعای حسینی با روز جمعه در حسینیه امام خمینی(ره) همدان نیز برنامه‌های ویژه‌ای برگزار شد و مردم دارالمومنین نماز جمعه را اقامه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات