خبرهای داغ:
امام‌جمعه همدان با بیان اینکه باید همه پیام‌های عاشورا را در جامعه به درستی تبیین و آنها را در بین مردم نهادینه کنیم، گفت: اگر پیام‌های عاشورا را در جامعه تبیین و نهادینه کنیم یک سفینه نجات برای مسلمانان خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۸۴۳۲۷
|
۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با بیان اینکه اکتفا کردن به نام حسین(ع) کافی نیست، عنوان کرد: جهانیان باید علت قیام امام حسین (ع) را دریابند و به آن توجه کنند.

وی با تأکید بر اینکه جهانیان و مسلمان باید دریابند که امام حسین(ع) چرا این‌همه مصیبت را تحمل کرد، بیان کرد: فلسفه قیام امام حسین(ع) باید برای همگان بیان و روشن شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر فضا برای یادگیری مناسب باشد می‌توان هزاران درس از عاشورا یاد گرفت، عنوان کرد: تنها دانشگاه، عاشورای امام حسین(ع) است که می‌توان از آن درس‌های زیادی آموخت.

وی با بیان اینکه اگر انسان صد بعد دارد قرآن نیز صد بعد خواهد داشت، بیان کرد: قرآن نجات‌دهنده انسان‌ها از تمام مشکلات و مصیبت ها است.

محمدی با بیان اینکه باید همه پیام‌های عاشورا را در جامعه به درستی تبیین و آنها را در بین مردم نهادینه کنیم، افزود: اگر پیام‌های عاشورا را در جامعه تبیین و نهادینه کنیم یک سفینه نجات برای مسلمانان خواهد بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه با گذر زمان دوستان نادان و دشمنان بسیار خبیث باعت اثرگذاری در این حرکت مقدس و آسمانی شده اند، ادامه داد: اگر این دو عامل دست به دست هم نمی دانند عاشوراییان درس های عاشورا را به خوبی دنبال وفتنه های براندازی دشمن را به خوبی می شناختند.

امام جمعه همدان بابیان اینکه هدف از عزاداری دراین روزها این است که تمام خواسته ها و آرمان های مقدس امام حسین(ع) را پیاده کنیم، بیان کرد: هر چقدر که عزاداری های خود را پررنگ برگزار کنیم اما به دنبال خواسته و آرمان های امام حسین نباشیم فایده ای نخواهد داشت.

*عزاداری ها باید فضای تقوا به خود بگیرد

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در زیر رگبار تیرهای دشمن نماز را ترک نکرد، بیان کرد: ما نیز باید توجه ویژه ای به فریضه نماز داشته باشیم و در برگزاری هر چه باشکوه تر آن تلاش کنیم.

محمدی با بیان اینکه ایمان به خدا باعث عزت انسان می شود، بیان کرد:ایمان به خدا و توکل به او انسان را از سقوط به پرتگاه جاهلیت و مهلکه نجات می دهد.

وی با بیان اینکه زینت وکمال انسان در دنیا علم و بردباری است، عنوان کرد: یکی از آفت هایی که انسان را از درون نابود می کند، ثروت است.

امام‌جمعه همدان بابیان اینکه در عرصه معرفت شناختی امام حسین باید بیشتر از این تلاش کنیم، ادامه داد: باید دراین عرصه تلاش های بیشتری صورت گیرد تا معرفت امام حسین (ع) را برای همگان آشکار کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های امام حسین (ع) غیرت الهی بود، عنوان کرد: شهید سردار حسین همدانی درس غیرت الهی را از امام حسین فرا گرفت و در نتیجه نیز به شهادت رسید.

محمدی در ادامه با بیان اینکه بعضی از هیئت ها با هم همبستگی ندارند، بیان کرد: دشمنان تنها از همبستگی و اتحاد مسلمان می‌هراسند.

وی با بیان اینکه امیدوارم عزاداری با شکوهی در استان برگزار کنیم، بیان کرد:عزاداری ها باید فضای تقوا به خود بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات