خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی بهار خبر داد

کاشت گل محمدی در ۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی بهار

مدیر جهادکشاورزی بهار از کاشت گل محمدی در ۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بهار خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۸۶۰۰
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

کاشت گل محمدی در ۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی بهارهوشنگ کرمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار از کاشت ۱۷ هکتار گل محمدی طی ۳ سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود:  طی سه سال اخیر در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی، ۱۷۷ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بهار با مشارکت کشاورزان منطقه به کشت و توسعه گل محمدی اختصاص یافته است.

وی گفت: تغییر الگوی کشت و کمبود آب موجب شده تا مسئولان بخش کشاورزی شهرستان نسبت به شناسایی و ترویج گیاهان کم آبر اقدام و برنامه ریزی های موثری در این باره در نظر بگیرند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار افزود: کشت گل محمدی به دلیل کم آبر بودن، درآمد زایی مناسب برای کشاورزان و امکان کشت در سطوح خرد و کوچک مورد استقبال کشاورزان بهار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: مراحل کاشت این گل، پاییزه و بهاره است و اگر در فصل پاییز اراضی کشت شود از نزولات آسمانی بیشتری بهره مند می شود و زمان برداشت نیز از اواخر اردیبهشت تا اواسط تیر ماه است.

کرمی با بیان اینکه تولید یک لیتر اسانس گل محمدی نیازمند استفاده از ۴ تن گلبرگ است، درخصوص این گل گفت: گل محمدی خواص دارویی فوق العاده ای دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات