خبرهای داغ:
یادگار دوران دفاع مقدس:

راهیان نور همانند جبهه‌های دوران دفاع مقدس انسان‌ساز است

یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه اردوهای راهیان نور باعث بصیرت‌افزایی می‌شود، گفت: همان گونه که در زمان جنگ جبهه‌ها به انسان سازی شهره بودند اکنون نیز آثار این جبهه ها در راهیان نور همان ویژگی را دارد.
کد خبر: ۸۶۵۴۱۵۷
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
محمدحسن منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در همدان با بیان اینکه سفر راهیان نور توفیقی بود که در سال جدید نصیبم شد، اظهار داشت: به محض ورود به اروند کنار 18 بهمن ماه سال 64 و آغاز عملیات والفجر 8 واعزام به این منطقه برایم یادآوری شد.

وی افزود: در آن روزها ابتدا با جمعی از دوستان در پادگان حمید اهواز فقط مهمات برای سایر رزمندگان به مناطق عملیاتی می‌فرستادیم چندی بعد در موقعیتی نزدیک به دریاچه نمک در شلمچه مستقر شدیم و مدت دو ماه در این منطقه بودیم تا پاتک‌های دشمن تمام شد.

خادم الشهدای راهیان نور از حوزه شهید سلگی فیروزان نهاوند اضافه کرد: از آنجا به منطقه اروندکنار اعزام و در منطقه ابوشانک آبادان نزدیک به اروندرود مستقر شدیم بعدا که لشکر امام حسین (ع) فاو را تحویل گرفت توپخانه ما با تمام وسایل مورد نیازبه شهر فاو منتقل شد و نزدیک به یک سال در این شهر نزدیک به امامزاده‌ای به نام سید زکی مستقر شدیم.

وی ابراز داشت: به محض ورود به منطقه تمام لحظات نزدیک یک سال حضور در منطقه اروند کنار و شهر فاو برایم تداعی شد و حال و هوای من را بسیار تغییر داد.

منصوری با اشاره به به بازدید از منطقه عملیاتی کربلای 4 و شلمچه افزود: شلمچه یادآور پیروزی؛ 20 روز بعد از شکست در کربلای 4 است که بسیار شیرین بود.

وی عنوان کرد: با نگاه به پشت سنگرهای قدیمی و یادمان شهدای شلمچه یادآور تفحص آن زمان دو جنازه شهید بود که ذهنم را مغشوش کرد و لحظه ای برای حال آن زمان گریه کردم.

این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: بعد از پایان مدت حضور از طریق پل بعثت که خود ناظر بر جریان ساخت آن بودم از فاو خارج و به مناطق غربی اعزام شدیم و مدت 8 ماه در منطقه نزدیک پاسگاه گرمک عراق بودیم و سپس برای عملیات به شهر پنجوین عراق اعزام شدیم.

وی با بیان اینکه در منطقه کردستان مدت 12 ساعت کاروان ما زمینگیر شد، گفت: بعد از این ایام در محل پاسگاه گرمک عراق که مشرف به شهر پنجوین عراق بود مستقر شدیم و یک شب که گروهک‌های کوموله قصد حمله به یگان ما را داشتند، مطلع شدیم و با رعایت تمام جوانب احتیاط یک شب سخت را بدون دادن کوچکترین خسارت جانی به پایان رساندیم.

منصوری خاطرنشان کرد: خاطرات آن زمان از رشادت‌ها، نماز شب‌ها، از خودگذشتگی‌ها، تعارفات و درخواست‌های دوستانه و ... لذت امروز راهیان نور و افتخار رزمندگان زمان جنگ است.

وی عنوان کرد: هر شخصی که می خواهد بصیرت پیدا کند باید همراه با کاروان‌های راهیان نور به این مناطق اعزام شود چراکه همان گونه که در زمان جنگ جبهه‌ها به انسان سازی شهره بودند اکنون نیز آثار این جبهه ها در راهیان نور همان ویژگی را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات