خبرهای داغ:
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

خادمین شهدای راهیان نور مصداق واقعی دوران دفاع مقدس هستند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تقدیر از خادمین شهدا که در ایام نوروز بدون هیچ چشم‌داشتی بستر لازم را برای حضور زائران در یادمان‌های شهدا فراهم می‌کنند، گفت: این خادمین مصداق واقعی 8 سال دفاع مقدس هستند.
کد خبر: ۸۶۵۴۱۶۶
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲

سرهنگ روح‌الله عروجی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج در همدان اظهار داشت: اردوهای راهیان نور یک کار فرهنگی بسیار بزرگی است.

وی افزود: در این اردوها تلاش شده تا زائرانی که اعزام شده‌اند با فرهنگ ایثار، ازخودگذشتگی، غیرت، مردم‌داری و ولایت‌مداری آشنا شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه راهیان نور آشنایی با راه و رسم شهداست، تصریح کرد: در ایام نوروز زن و مرد و پیر و جوان از همه آحاد ملت ایران از سراسر کشور به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند تا با شهدا که احیاگر اسلام هستند، عهد دوباره‌ای ببندند.

وی ادامه داد: شهدا کسانی بودند که به ندای امام زمان خود لبیک گفتند و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند، تک تک آنها عنصر طلایی بودند.

عروجی با بیان اینکه شهدا همچون ستاره‌ای هستند که در آسمان ایران و جهان می‌درخشند، گفت: هر یک از شهدا افتخاری برای ایران هستند که امروز نیز می‌توانند تمام ناهنجاری‌های زندگی ما را به هنجار مبدل کرده و فرزندام ما را عالی و غیرتمند به بار آورند.

وی با تقدیر از زحمات خادمین شهدا که در ایام نوروز با گذشتن از خوشی‌های زندگی روزمره خود، بدون هیچ چشم‌داشتی بستر لازم را برای حضور زائران در یادمان‌ها فراهم می‌کنند، افزود: همین خادمین مصداق واقعی 8 سال دفاع مقدس هستند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: خادمین شهدا نشان دادند که هر لحظه‌ای که مقام معظم رهبری ندا دهند، لبیگک‌گویان آماده دفاع از حریم ولایت هستند همان گونه که بیشتر شهدای مدافع حریم ولایت، از این افراد هستند.

عروجی افزود: بهتر شدن برنامه‌های اردوهای راهیان نور همت بالای مسئولین استان را می‌طلبد، اگر ما بتوانیم در استان خوزستان محل اسکن‌ها را افزایش داده و بستر مناسبی ایجاد کنیم قطعاً زائران بیشتری به این مجموعه خواهند آمد.

به گفته وی دستگاه‌های فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه نیز با اعزام روحانی و فراهم‌سازی بسترهای فرهنگی غنی، با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مبلغین و راویان می‌توانند کمک حال ما در برگزاری اردوهای راهیان نور باشند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه مهمترین عنصری که امروز می‌تواند فرهنگ شهادت را بیان کند، راوی و روحانی کاروان‌ها هستند، گفت: اگر بتوانیم به درستی سنت و سیره شهدا را تبیین کنیم و ارتباط بین زائر و شهدا را برقرار کنیم به هدف خود رسیده‌ایم.

وی با اشاره به حضور مردم در ایام نوروز در راهیان نور بیان داشت: حضور مردم نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده و این امر نشان از عشق و علاقه‌ای است که مردم نسبت به شهدا دارند وآمار حضور مردم در این مناطق بیانگر این موضوع است.

عروجی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولین استان نیز با سفر به این مناطق شاهد حضور مردم باشند، این اقدام به طور قطع در کمک‌رسانی‌ها موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات