خبرهای داغ:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اصفهان در همزیستی با ادیان پیشرو بوده است

خبرگزاری بسیج: علی جنتی در هفتمین همایش بین المللی ادیان توحیدی در اصفهان، انتصاب حجت الاسلام یونسی به عنوان دستیار در امور ادیان و اقوام را از ابتکارات رییس جمهور دانست و گفت: برگزاری همایش ادیان توحیدی جزء ابتکارات خوب مسؤولان استان اصفهان است.
کد خبر: ۸۶۲۷۸۱۲
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اصفهان، علی جنتی در هفتمین همایش بین المللی ادیان توحیدی در اصفهان، انتصاب حجت الاسلام یونسی به عنوان دستیار در امور ادیان و اقوام را از ابتکارات رییس جمهور دانست و گفت: برگزاری همایش ادیان توحیدی جزء ابتکارات خوب مسؤولان استان اصفهان است.

وی با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز ادیان توحیدی از دیرباز در کشور خاطرنشان کرد: پیروان ادیان مختلف فارغ از اعتقادات دینی خود در دوران دفاع مقدس از کشور خود دفاع کردند و در این راه به شهادت رسیدند، از این مسأله می‌توان نتیجه گرفت که اندیشه توحیدی و مشترکات ملی و مذهبی عامل همزیستی مردم در ایران اسلامی است، سرزمینی که مردمانش هرگز فریب توطئه‌های دشمنان تفرقه افکن را نخوردند.

 وزیر ارشاد با بیان این‌که ایران همواره محلی برای پرستش خداوند و روابط حسنه میان ادیان بوده است تصریح کرد: این روابط حسنه و آزادی ادیان توحیدی همچنان در ایران پایدار است و پیروان مذاهب و ادیان توحیدی در قانون اساسی ایران اسلامی از حقوق شهروندی برخوردار هستند.

جنتی تصریح کرد: متأسفیم که در کشورهای مختلف شاهد هستیم به بهانه برتری‌های دینی افراد زیادی مورد تجاوز قرار می‌گیرند و کشته می‌شوند، هیچ آیین توحیدی قتل عام و تعرض به همنوع را برنمی‌تابد و جنایات تکفیری‌ها علیه مسلمانان و ایزدی‌ها و دیگر ادیان ثابت کرد که تروریست‌های تکفیری تابع هیچ دینی نیستند.

ارسال نظرات