خبرهای داغ:

مسیر عشق؛ راهپیمایی از جنس دلدادگی به شهدا در ارتفاعات «بازی‌دراز»

جمعیت زیادی از هموطنان از ساعتی پیش حرکت خود را به سمت یادمان بازی‌دراز آغاز کرده که لحظه به لحظه به تعداد این شرکت‌کنندگان در این رزمایش فرهنگی بسیار بزرگ اضافه می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۷۷۶۲
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، کرمانشاه امروز میزبان خیل عظیمی از هموطنان است که تنها به عشق شهدا و به مناسبت گرامیداشت عملیات غرورآفرین بازی‌دارز به این استان سفر کرده‌اند.عملیات غرورآفرین بازی‌دراز در اردیبهشت‌ماه سال 60 با همکاری مشترک سپاه و ارتش در چهار محور در منطقه عملیات بازی‌دراز به وسعت 30 کیلومتر آغاز شد و هفت‌روز به طول انجامید که طی آن ارتفاعات مهمی از دشمن بعثی پس‌گرفته شد و این عملیات به نقطه شروع پیروزی رزمندگان اسلام بر دشمن بعثی تبدیل شد.جمعیت زیادی از هموطنان از ساعتی پیش حرکت خود را به سمت یادمان بازی‌دراز آغاز کرده که لحظه به لحظه به تعداد این شرکت کنندگان در این رزمایش فرهنگی بسیار بزرگ اضافه می‌شود.
طیف‌های مختلفی از مردم در بین جمعیت از مرد، زن، کودک، نوجوان و جوان گرفته تا میانسال، کهنسال، رزمندگان، جانبازان، خانواده شهدا و... به چشم می‌خورد.
در بین راه چند قدمی را با یکی از رزمندگان هشت‌ سال دفاع مقدس سننندجی هم‌قدم شدم؛ گفت: این صعود پرشور 45 هزار نفری نتیجه اخلاص، ایمان واقعی و غیرت رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است که اجازه ندادند یک‌وجب از خاک ایران دست دشمن بیفتد و ما باید امانت‌داران خوب این عزیزان باشیم و به سهم خود راه آن‌ها را ادامه دهیم. این رزمنده ادامه داد: هر ساله در این مراسم باشکوه که نشانه‌ای از راهپیمایی عظیم اربعین است، شرکت می‌کنم.
لحظه به لحظه بر جمعیت اضافه می‌شود، یادمان پر از جمعیت شده و تمای ادارات و نهادهای خدمت‌رسان استان کرمانشاه در مسیر صعود پای‌کار هستند و موکب‌های بسیار باشکوهی را برپا کرده و همانند یک دست واحد در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند.
مراسمات بزرگداشت عملیات بازی‌دراز از عصر روز گذشته 19 اردیبهشت‌ماه، در روستای زرین‌جوب شهرستان سرپل‌ذهاب از محل یادمان شهید شیرودی آغاز شد که بعد از آن مراسم بزرگداشت شهدای عملیات بازی‌دراز بعد از نماز مغرب و عشا در بقعه احمد بن اسحاق (سرپل‌ذهاب) برگزار و تا حوالی ساعت 23 به طول انجامید بعد از آن خیلی از هموطنان در خنکای شب حرکت خود را به سمت ارتفاعات بازی‌دراز آغاز کردند و برخی هم در شهرستان سرپل‌ذهاب اسکان داده شدند و ساعت 6 صبح با رمز «یا زهرا» حرکت خود را به سمت یادمان بازی‌دراز آغاز کردند.
کمیته‌های 6‌گانه برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز برای اجرای این برنامه آمادگی بسیار خوبی دارند و تمامی تمهیدات برای برپایی مراسم، اسکان و اجرای برنامه‌های این مهم اندیشیده شده است.گفتنی است، همزمان با مراسم یادمان بازی‌دراز، هر ساله مراسم حرکت راهیان نور کشور نیز افتتاح می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار