اخلاص و پاکدامنی مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی حضرت معصومه (س) است

  رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق عنوان کرد: اخلاص، پاکدامنی و ایثار از جمله ویژگی‌های اخلاقی حضرت فاطمه معصومه (س) است که امروزه باید موردتوجه دختران ما قرار گیرد.
کد خبر: ۹۵۹۷۷۲۹
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام محمد عدیده در مراسم جشن دهه کرامت در جمع دانش‌آموزان دختر مدارس شهرک سازمانی این منطقه، الگوبرداری از شخصیت برجسته حضرت معصومه (س) را تنها راه رسیدن به زندگی سعادتمند دانست و اظهار کرد: نام‌گذاری سالروز ولادت حضرت معصومه (س) به‌عنوان روز دختر، فرصتی مغتنم برای شناخت هرچه بهتر این بانوی ارجمند است.

وی افزود: مهم‌ترین هدف از نام‌گذاری این روز، ترویج و تقویت ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی آنان باتکیه‌بر فرهنگ و سیره اهل‌بیت به‌ویژه سیره و زندگی حضرت معصومه (س) است.

عدیده با بیان اینکه اسلام نسبت به مقام دختر و زن، جایگاه والایی قائل است عنوان کرد: در کشورهای غربی نگرش جنسی و مادی به دختر و زن وجود دارد و هر چند شعار آزادی و تساوی زن و مرد را سر می‌دهند، اما حقوق زنان و دختران نادیده گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دختران پاک‌ترین و معصوم‌ترین عضو جامعه بشری هستند، اعلام کرد: با نام‌گذاری روز میلاد پربرکت حضرت معصومه (س) و گرامیداشت این روز به‌عنوان روز دختر، مقام دختر تبلور بیشتری یافته است.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق با تأکید بر اینکه دختران امروز مادران نسل آینده هستند، خاطرنشان کرد: دختران جامعه ما باید در سبک زندگی خود از راه و روش زنان پاک‌دامن و بزرگ همچون حضرت فاطمه (س) و حضرت معصومه (س) الگوبرداری نمایند.

 

گفتنی است، این جشن به منظور احیا و ترویج اخلاقیات و ارزش‌های اسلامی و معرفی شخصیت‌های حضرت معصومه (س) برگزار و در پایان این جشن از اسامی مبارک فاطمه و معصومه تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار