مدیرکل بحران استانداری ایلام با تأکید بر ارائه خدمات به اهالی روستای تختان دهلران که بر اثر سیل دچار خسارت شده‌اند، گفت: رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای تختان و خربزان دهلران در حال انجام است.
کد خبر: ۹۵۹۶۶۵۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید بگلریان صبح امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان دهلران در بخش سراب میمه، اظهار کرد: برآورد میزان خسارات وارد شده به روستای تختان و رفع مشکلات زیرساختی وارد گام عملیاتی شده است.

 

 وی با قدردانی از حضور جهادی دستگاه‌های خدمات‌رسان و بررسی میدانی از روستای تختان دهلران، گفت: رفع سریع آسیب‌های زیرساختی در حوزه‌های آب، برق و گاز در این روستا بسیار ضروری بوده و تأمین آب دو روستای تختان و خربزان باید در دستور کار قرار گیرد.

 

 مدیرکل بحران استانداری ایلام با اشاره به بررسی‌های مسئولان استان و شهرستان از روستای تختان، افزود: اقدامات عمرانی روستای تختان بایستی در کوتاه‌مدت از منابع داخلی بنیاد مسکن و در درازمدت از طریق کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دهلران، عملیاتی شود.

 

 بگلریان با اشاره به بارش بالای ۱۰۰ میلیمتر بارندگی در پنج شهرستان استان، تصریح کرد: آمار دقیق خسارات باید هر چه سریع‌تر برآورد شود و بر اساس شاخص‌های ۱۸ گانه با مختصات یو. تی. ام، جمع‌بندی و به وزارت کشور ارسال شود.

 

 مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام در پایان با تأکید بر لزوم ترویج بیمه در بین روستائیان و کشاورزان، خاطرنشان کرد: بیمه نقش مهمی در جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل دارد.

 

لطیف صادقی فرماندار ویژه دهلران نیز در این نشست با اشاره به خسارات سیل و بارندگی به روستای تختان، گفت: در هنگام وقوع حادثه، نیروهای امدادی و دستگاه‌های خدمات‌رسان به منطقه اعزام شده و اقدامات اولیه برای اهالی روستا انجام و در ادامه نیز پیگیری برای رفع مشکلات اهالی این روستا در دستور کار قرار گرفت.

 

 صادقی افزود: با تشکیل نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان دهلران موضوع بررسی زیرساخت‌های روستا از جمله آب، برق، گاز، طرح هادی، خسارات وارده به معابر روستا و برخی منازل مسکونی انجام شده است.

وی تأکید کرد: تصمیمات لازم در راستای رفع مشکلات این روستا، دراسرع‌وقت با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان، جانشین مدیرعامل آبفای استان ایلام و سایر مسئولان شهرستان و بخش در دستور کار قرار گرفته است.

 

 فرماندار ویژه دهلران با تأکید بر اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان باید جهت رفع مشکل این روستا به‌سرعت وارد عمل شوند، ابراز کرد: رفع مشکلات معابر روستا توسط بنیاد مسکن و حل مشکل راه دسترسی باید به‌سرعت انجام شود و در درازمدت از بنیاد مسکن توقع داریم که در خصوص احداث دیوار حائل این روستا پیگیری و بررسی لازم را انجام دهد.

 

ولی‌الله ناصری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هم با اشاره به مشکلات برای برق روستای تختان گفت: از همان ابتدای وقوع سیل در این روستا وارد عمل شده ولی ترانسفورماتور روستا و ۴۰۰ متر شبکه برق‌رسانی این روستا دچار خسارت شد.

 

وی به بررسی خسارات به زیرساخت‌های برق در این روستا اشاره کرد و گفت: اتصال برق روستا به شبکه اصلی در دست انجام است و به‌زودی مشکلات مرتفع و برق روستا برقرار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار