معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بازسازی مسیل و گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در راستای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۵۹۴۱۲۶
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسن نامی روز پنجشنبه در فرودگاه شهدای ایلام در بدو ورود به این استان، اظهار کرد: حوزه پیشگیری از حوادث غیرمترقبه یکی از موضوعاتی است که در سفر در استان ایلام موردتوجه قرار دارد.

 

وی افزود: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و فرونشست زمین و آتش‌سوزی باتوجه‌به جغرافیای کوهستانی و سبز استان ایلام جلوگیری شود در این سفر در دستور کار قرار دارد.

 

معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ابراز کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان از جمله گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

 

نامی یادآور شد: باتوجه‌به اینکه برخی از قسمت‌های این مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام فروریخته است که با کمک‌های جدید تلاش خواهد شد که بازسازی این گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام انجام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: بازدید از شهر سرابله و سایر مناطق استان که نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران و کاهش مخاطرات در سوانح و حوادث غیرمترقبه دارند از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام است.

 

 سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز دراین‌خصوص، اظهار کرد: بازدید از مسیل‌هایی که در سیل‌های سال گذشته مورد آسیب قرار گرفته، بررسی صداهای زیرسطحی شهر سرابله، بازدید از وضعیت ساخت‌وسازهای غیر ایمن و سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و پیشگیری از بحران در حوزه حریق و آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع از برنامه‌های سفر معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان است.

 

دیدار با استاندار ایلام، سفر به شهرستان بدره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر بخش‌های این سفر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار