مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش گفت: امام صادق(ع) در طول حیات پربرکت خویش بیش از ۴ هزار شاگرد را در مکتب معارف دینی و اندیشه‌های اسلامی تربیت کرد.
کد خبر: ۹۵۹۶۲۶۲
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶

حجت‌الاسلام اسماعیل محمدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی در تفرش ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت:در روزگاری که افکار ضداسلامی و ویرانگر، خطری بزرگ در مسیر اسلام ناب محمدی(ص) بود، امام صادق(ع) با مجاهدت‌های علمی خود مانع از شیوع این افکار ضد اسلامی شد. خرافه و بدعت در دین مانند بیماری است که تن سالم را از درون پوسیده می‌کند. اما این امام همام جهادگر میدان علم در راه تاسیس مکتب تشیع، مشقت‌های فراوانی را متحمل شد تا نهضتی بزرگ بر اساس پایه‌های حقیقت اسلام و عقلانیت دینی بنیان گذارد.

وی افزود: امام صادق(ع) در طول ۳۴ سال امامت خود با مجاهدت‌های علمی و دینی، مکتب جعفری را پایه گذاری کرد. ایشان شریعت حضرت محمد(ص) و مکتب تشیع را احیا و مانع از نابودی شیعه و فراموشی اسلام ناب محمدی(ص) شد. چیزی که دنیای امروز ما شدیدا به یادآوری آموزه‌های ولایی و علوی ائمه معصومین(ع) نیازمند است. امام صادق(ع) در طول حیات پربرکت خویش بیش از ۴ هزار شاگرد را در مکتب معارف دینی و اندیشه‌های اسلامی تربیت کرد و آن‌ها را در جهت پاسداری از مکتب دینی و علمی و نگهداری از تشیع راستین به سراسر جهان اسلام فرستاد.

حجت‌الاسلام محمدی تاکید کرد: علومی که از آن حضرت نقل کرده اند به اندازه ای است که ره توشه کاروانیان شد و نامش در همه جا انتشار یافت. دانشمندان در بین ائمه(ع) بیشترین موضوعات علمی و دینی را از امام صادق(ع) روایت کرده اند. هیچ یک از اهل آثار و راویان اخبار بدان اندازه که از آن حضرت بهره برده اند از دیگران سود نبرده اند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش خاطرنشان کرد: از مهم ترین کارهای امام صادق(ع) در دوران حیات پربرکتش و با هدف پیشبرد مذهب جعفری، مبارزه علمی بود. آن امام همام، این مبارزه را به شیوه های گوناگون با تمام توان و با هر فردی که در برابر اسلام ناب محمدی(ص) قد علم می کرد آغاز و با موفقیت کامل به سرانجام رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها