روایت یک مادر خبرنگار/ از تربیت سه فرزند تا رسالت جهاد تبیین در حوزه اطلاع‌رسانی

خبرنگار جهادی خبرگزاری بسیج استان مرکزی گفت: به عنوان یک خبرنگار بسیجی رسالت عظیمی بر دوش داریم تا با قلم خود آنچه را که دشمن با سم پاشی و تردید افکنی تلاش دارد تا بر ذهن مخاطبان القا کند را، با روشنگری و جهاد تبیین خنثی کنیم.
کد خبر: ۹۵۹۸۶۷۶
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از فراهان؛ مهم‌ترین وجه اشتراک یک بسیجی با یک خبرنگار این است که هر دو تلاش دارند تا گره از مشکلات جامعه باز کنند آن هم با مطالبه‌گری فقط یکی با سلاح قلم تلاش دارد تا کاستی‌ها و کمبودهای جامعه را با واژه‌هایی از جنس دغدغه، درد و رنج جامعه، از مسئولان مطالبه‌گری کند و دیگری تلاش دارد تا به سهم خود وارد میدان شود و با پای کار آوردن مسئولین مرهم زخم محرومان و دردمندان باشد. حال اگر یک خبرنگار بسیجی باشی این مسئولیت و مأموریت بس دشوارتر و سنگیرن‌تر است.

یک دهه‌ای از شروع به کار خبرگزاری بسیج دست کم در استان مرکزی می‌گذرد؛ خبرگزاری که پله پله رشد کرد و امروز توانسته است در حوزه مطالبه‌گری و امیدآفرینی در سطح جامعه اثرگذار باشد.

به بهانه 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی به سراغ «زهرا بختیاری» خبرنگار افتخاری بسیج در شهرستان فراهان رفتیم تا از فعالیت‌های رسانه‌ای خود برای ما صحبت کند. خبرنگاری که در گام اول یک بسیجی بوده و نزدیک به یک دهه‌ می‌شود پای در حوزه خبر و اطلاع رسانی گذاشته است و در کنار وظیفه همسری و مادری سه فرزند در حوزه خبررسانی و اطلاع بخشی جامعه شهرستانی خود به سهم خود نقش‌آفرین بوده است.

*خودتان را معرفی کنید و چه شد که وارد این فعالیت شدید؟
زهرا بختیاری هستم، کارشناس ارشد حقوق و خبرنگار افتخاری خبرگزاری بسیج استان مرکزی، از سال ۱۳۹۵وارد عرصه خبرنویسی و خبرنگاری شدم و در سال ۱۳۹۸ با خبرگزاری بسیج استان مرکزی شروع به همکاری کردم.
از دوران دانش آموزی و دانشجویی نیز عضو بسیج بودم و در فعالیت‌های بسیج حضور پررنگ و جهادی داشتم. اما احساس کردم با توجه به فعالیت‌های پُرشوری که بسیجیان در ابعاد مختلف انجام می‌دهند این خدمات را در فضای رسانه‌ای نیز بازتاب بدهم و این چنین خداوند توفیق خدمت جهادی در خبرگزاری بسیج را برایم قرار داد.
*چه تجربیاتی دارید و چه موضوعات خاصی را پوشش داده‌اید؟
در کنار خبرنگاری به عنوان یک مادر دارای سه فرزند به امورات زندگی نیز می‌پردازم و در زندگی فردی و اجتماعی خویش تلاش کرده‌ام تا خارج از چارچوب رسانه و فضای مجازی به عنوان یک همسر و یک مادر نقش محوری مادری را فراموش‌ نکنم و مدیریت خانواده و تربیت فرزندان را در اولویت فعالیت روزمره قرار دهم.
آنچه که همه بر آن یقین داریم انقلاب اسلامی به بانوان هویت والا بخشید تا جایی که زن می‌تواند در منزل همسر و مادر باشد و در عین حال در جامعه به عنوان یک زن محجبه و شریف، فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی انجام دهد و برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کند.
امروزه رسانه‌های خبری شکل دهنده‌ی آراء و‌ نظرات مردم و حتی سیاسیون هستند. حکایت کار خبرنگار همانند حکایت حضرت موسی (ع) است که در دورانی که فتنه سحر و جادو جامعه را فرا گرفته و ساحران اذهان مردم را تسخیر کرده بود؛ حضرت محکم و استوار با کاری شبیه به آن‌ها دروغ‌شان را برملا کرد و راه حق نمایان شد.
اکنون نوبت ماست که وقتی می‌بینیم رسانه‌های معاند با تقطیع، شبهه افکنی و آمیختن راست و دروغ در رسانه‌های خود، تلاش دارند تا بر اذهان عمومی موج سواری کنند باید همانند حضرت موسی(ع) با اقدام به موقع و مناسب و با کمک رسانه‌ این سحر و جادو را از بین برد.
نمونه عینی این موضوع را در زمان فتنه ۱۴۰۱ دیدیم، در زمانی که دشمن سعی می‌کرد با تقطیع ویدیوها و استفاده از ویدیوهای آرشیوی سیاه نمایی کند، اما این خبرنگاران بودند با روایت‌های دست اول، در سنگر رسانه ایستادند و در سریع‌ترین زمان با انتشار ویدیو از همان منطقه و نشان دادن اصل ماجرا، دروغ آن‌ها را برملا کردند و شبانه روز با قلم‌های خود در مقابل امپراطوری رسانه‌ای دشمن کوتاه نیامدند.

*چه نکاتی برای افزایش موثریت و تأثیرگذاری فعالیت تان مدنظر شماست؟

به عنوان یک خبرنگار بسیجی رسالت عظیمی بر دوش داریم که با قلم خود آنچه را که دشمن با سم‌پاشی و تردید افکنی تلاش می‌کند بر ذهن مخاطب القا کند را با روشنگری و جهاد تبیین، خدمات خالصانه جهادگران بسیجی را نشان دهیم و با مطالعه بیشتر و بروزرسانی یافته‌های خود در کنار تأمین ابزار جدید کار می‌توان تاثیرگذاری بیشتری در فضای رسانه‌ای داشته باشیم.
آنچه که مشخص است امروز در نزدیک قله ایستاده‌ایم و برای رسیدن به قله خبرنگاران نقش ویژه تری نسبت به اقشار دیگر دارند. نگاه رهبر انقلاب به رسانه و خبرنگار نیز نگاه ویژه‌ای است.ایشان بر انتشار افکار صحیح تاکید کردند و از افراد رسانه‌ای مطالبه کردند از فضای رسانه برای پاسخ به اشکالات و ابهام‌ آفرینی‌ها استفاده کنیم.
همچنین در ادامه به تبیین حقایق نیز اشاره کردند که در قبال حرکت گمراه‌کننده‌ دشمنان انقلاب اسلامی که از صد طرف به دنبال تأثیرگذار بر افکار عمومی ملت ایران است، ما به عنوان خبرنگار باید با حرکت تبیین و امید آفرینی، خنثی کننده توطئه‌ها باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار