مسوول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری خبرداد:

اجرای طرح آبخیز تا جالیز و کلنگ زنی 60واحدمددجویی در دهدلی

هوشنگ فولادی گفت: آب شرب سالم و پایدار با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) در منطقه دهدلی به بهره‌برداری رسید، همچنین آیین کلنگ‌زنی ۶۰ واحد مسکن مددجویان انجام شد.
کد خبر: ۹۵۹۶۱۰۳
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادی در حاشیه بازدید رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مسئول بسیج سازندگی کشور از منطقه عشایری دهدلی در شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری، گفت: باید با رسیدگی به این منطقه و اعطا تسهیلاتی برای اشتغال مردم، مهاجرت معکوس انجام شود.

مسوول بسیج سازندگی سپاه قمر بنی هاشم (علیه السلام) ادامه داد: امیدواریم با کمک نهادهای مربوطه و سازمان بسیج سازندگی، طراحی ساخت جاده دهدلی به گونه‌ای انجام شود که بتوان در زمینه مسکن و شهرسازی به مردم کمک کنیم.

وی افزود: اجرای طرح‌های آبخیز تا جالیز با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) در دستور کار قرار گرفته است.

فولادی با بیان اینکه ۲ رشته قنات مناسب در منطقه عشایری دهدلی وجود دارد، عنوان کرد: اگر قنات‌ها لایروبی شوند، زمینه کشاورزی، اشتغال و مهاجرت معکوس به روستا فراهم می‌شود.

مسوول بسیج سازندگی سپاه قمر بنی‌هاشم (علیه السلام) با اشاره به ظرفیت‌های منطقه عشایری دهدلی، بیان کرد: این منطقه از نظر شیلات، کشاورزی، باغداری و دامداری ظرفیت بسیار خوبی دارد، به گونه‌ای که می‌توان این منطقه را به قطب دامداری تبدیل کرد.

 وی با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه عشایری دهدلی، تصریح کرد: آب شرب سالم و پایدار با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) در این منطقه امروز به بهره‌برداری رسید، همچنین آیین کلنگ‌زنی ۶۰ واحد مسکن مددجویان انجام شد.

فولادی با اشاره به ظرفیت اشتغال‌زایی در منطقه دهدلی خاطرنشان کرد: اگر پتانسیل آبخیز تا جالیز فعال شود، پرورش ماهی و کشاورزی این منطقه رونق می‌گیرد.

مسوول بسیج سازندگی سپاه قمر بنی‌هاشم (علیه السلام)، گفت: هم اکنون ۸۰۰ تا یک هزار نفر در قالب ۱۹۵ گروه جهادی پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و فعالیت‌های عمرانی به مناطق کم برخوردار استان خدمات ارائه می‌دهند.

گفتنی است؛ سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضفعین کشور، سردار زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور، سردار اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و جمعی ازمسئولین در سفر جهادی به منطقه صعب العبور دهدلی حضور داشتند و از نزدیک مشکلات مردم را شنیده و برای رفع آنها تصمیم گیری کردند.

به گزارش بسیج 12 تا 21 اردیبهشت ماه دهه بسیج سازندگی نامگذاری شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار