امام‌ جمعه خمین با بیان اینکه علم معیاری برای ارزش‌گذاری انسانها در اسلام است، گفت: علمی که انسان را به حقایق عالم آگاه نکند و فرد را به بندگی خدا نرساند، ارزش ندارد.
کد خبر: ۹۵۹۶۰۲۱
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ حجت‌الاسلام سیدقاسم میرصادقی، امام‌ جمعه خمین در دیدار مسئولین و مربیان عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج خمین ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری، روز معلم و همچنین هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج گفت: ارزش واقعی انسان با علم و حیات شناخته می‌شود، در واقع علم، حیات عقلی و اخروی انسان دانسته می‌شود، چراکه ارزش حیات یک فرد به میزان علم و تفکر در زندگی‌اش برمی‌گردد.

وی افزود: علاوه بر زندگی دنیا، حیات اخروی را هم علم رقم می‌زند، به‌اندازه‌ای که انسان معرفت و علم کسب می‌کند و ارتباط وجودی با حقایق عالم برقرار می‌کند، می‌تواند ایمان خود را نیز تقویت نماید، در واقع شرافت و ارزش انسان به علم است، در متون اسلامی آمده که کسی که در راه علم قدم برمی‌دارد، آنچه در هستی وجود دارد از گیاهان، پرندگان و حتی ذرات عالم برای او دعا و طلب استغفار می‌کنند.

امام‌جمعه خمین تصریح کرد: امروزه برای علم در دنیا تعاریف مختلفی وجود دارد، برخی از دانش‌های امروزی در عالم، معنی علم را ندارند، علمی که انسان را به حقایق عالم آگاه نکند و فرد را به بندگی خدا نرساند، ارزش ندارد، چراکه حیات اخروی انسان را تأمین نکرده است؛ علم ابزار رشد و تعالی عقل است. به این جهت که با وجود علم عقل تکامل یافته و انسان معارف الهی را درک می‌کند و پس‌ از آن در راه بندگی خداوند قدم می‌گذارد و در نهایت به سعادت و حیات اخروی دست پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام میرصادقی خاطرنشان کرد: براساس روایات اسلامی کسی که وصیتی از خود برجای بگذارد و به عمل حسنه‌ای توصیه کند، عالم و فقیه از دنیا می‌رود؛ شهدا در وصایای خود خطاب به مؤمنان با عبارتی همچون "خواهران و برادران من " توصیه به عمل نیک کرده‌اند، پر واضح است که اگر کسی به وصیت ایشان عمل کند، هم در مسیر شهدا حرکت کرده و شهدا نیز در عمل خیر آنها شریک خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار