رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای بسیج کرمان در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

زورخانه ذوالفقار کرمان قدمگاه شهدا بوده است

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای بسیج استان کرمان با اعلام اینکه زورخانه ذوالفقار کرمان یک پایگاه مذهبی و قدمگاه شهدا بوده است، گفت: در یک اتفاق نادر ۸ شهید بعد از جنگ در این زورخانه ورزش کردند و امروز افتخارم این است که اکثر این شهدا با من ورزش کردند و  مرشدشان بودم.
کد خبر: ۹۵۹۵۵۷۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ،جواد نگارستانی مربی ومرشد زورخانه ذوالفقار کرمان و رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای بسیج استان کرمان،گفت: ورزش زورخانه‌ای را از دوران بچگی به تشویق پدرم که سال‌ها رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای استان کرمان بود و از پیشکسوتان ورزش زورخانه و کشتی کرمان هستند شروع کردم دوره مرشدی ورزش زورخانه‌ای را زیر نظر استاد فرامرز نجفی تهرانی گذراندم افتخارات زیادی در این ورزش کسب کردم و در کشورهای زیادی برای آموزش ورزش زورخانه‌ای حضور پیدا کردم‌ .

وی با اعلام اینکه بیشترین چیزی که من به آن افتخار می‌کنم مرشدی زورخانه ذوالفقار کرمان و مسئولیت هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای بسیج استان کرمان است ؛افزود :زورخانه ذوالفقار کرمان سال ۱۳۸۰ ساخته شده است ویک پایگاه مذهبی و قدمگاه شهدا بوده است ودر یک اتفاق نادر ۸ شهید بعد از جنگ در این زورخانه ورزش کردند شهدایی از جمله شهید خواجه ،شهید سلمانی ،شهید حجتی که از شهدای غدیر بودند، شهید الله دادی که در لبنان به شهادت رسید ،شهید محمد باقری در سراوان به شهادت رسید ،شهید لنگری زاده شهید مدافع حرم ، شهید اسدی و امروز افتخارم این است که مرشد آن زورخانه هستم و اکثر این شهدا با من ورزش کردند و مرشدشان بودم.

مربی ومرشد زورخانه ذوالفقار کرمان و رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای بسیج استان کرمان؛ گفت: ورزش زورخانه‌ای ورزشی است که با تاریخ ،فرهنگ و اصالت ما عجین است شهید حاج قاسم سلیمانی و شهیدحاج یونس زنگی آبادی از ورزشکاران زورخانه‌ای بودند ؛این شهدا در چنین محیط‌هایی بعد روحانی خودشان را در کنار بعد جسمانی تقویت کردند و امروز به آن جایگاه والا رسیدند.

نگارستانی تصریح کرد:ورزش زورخانه‌ای تنها ورزشی است که باید زمین بخوری تا بالا بروی مثل بقیه ورزش‌ها نیست که کسی را زمین بزنی تا اوج بگیری.

وی در ادامه افزود:اگر به در زورخانه‌ها دقت کرده باشید ارتفاع آنها را پایین می‌گذارند که شما در هر جایگاه اجتماعی که هستید باید برای ورود به چنین مکانی خم شوی و غرورت را بیرون بگذاری و بعد وارد شوی و ورزشکاران زورخانه‌ای در گود زورخانه‌ ورزش می کنند به این دلیل که خودشان را پایین‌تر از مردم می‌دانند.

مربی ومرشد زورخانه ذوالفقار کرمان و رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای بسیج استان کرمان ؛اظهار داشت: در بعد ناموس پرستی ،حفظ ارزش‌های اسلامی و مذهبی ومیهن پرستی ورزشکاران زورخانه‌ای سرآمد هستند این ورزش از ورزش‌های مورد تایید مقام معظم رهبری( مدظله العالی)است.


نگارستانی تصریح کرد: این ورزش را با نام خدا شروع می‌کنید و تمام اصول دین در مفاهیم آن وجود دارد و در پایان ورزش یاد امام زمان را داریم تنها ورزشی است که ذکر اهل بیت را به همراه دارد و بعد معنوی آن بسیار بالاست.

وی افزود:ورزش زورخانه‌ای بر خلاف سایر ورزش‌ها که دان و یا کمربند دارند ورزشکار زورخانه‌ای بر اساس صلوات‌هایی فرستاده شده ای که در یک بازه ورود و خروج ، چرخیدن وحرکات شیرین کاری که انجام می‌دهد امتیازش تنظیم می‌شود.

مربی ومرشد زورخانه ذوالفقار کرمان و رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای بسیج استان کرمان بیان داشت : ورزش زورخانه‌ای این چنین خصوصیت‌های جالبی دارد برای این ورزش باید با وضو وارد زورخانه شوید و ورزش زورخانه‌ای احترام گذاشتن به بزرگتر ،مو سفید ، اولاد حضرت زهرا بچه سیدها و خانواده ها تاکید زیادی دارد و اگر خانواده‌ها فرزندانشان را در این مسیر وارد کنند قطعاً ضرر نخواهند کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار