خبرهای داغ:

مسیر گردشگری تاریخی شهر کرمانشاه احیاء می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: در بازدید استاندار کرمانشاه از بافت تاریخی کرمانشاه بر لزوم سامان‌دهی و احیاء گذر تاریخی «جلوخان» و شکل‌گیری مسیر گردشگری تاریخی در شهری کرمانشاه تأکید شد.
کد خبر: ۹۵۹۵۵۳۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳
داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در کرمانشاه ضمن اشاره به بازدید استاندار کرمانشاه از بافت تاریخی و پروژه‌های گردشگری خانه‌های تاریخی شهر کرمانشاه، اظهار کرد: سامان‌دهی و احیاء بافت تاریخی ارزشمند کرمانشاه در این بازدید مورد تأکید استاندار محترم قرار گرفت و اتفاق خوبی در نوع نگاه مدیریت ارشد استان به باز زنده‌سازی بافت تاریخی شهر کرمانشاه به عنوان یک مسیر گردشگری تاریخی شکل گرفت.
 
وی افزود: شکل‌گیری مسیر گردشگری تاریخی در بافت کهن شهر کرمانشاه یکی از برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی است که در این بازدید مورد توجه و تاکید استاندار کرمانشاه قرار گرفت.مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: همچنین سامان‌دهی و مرمت گذر قدیمی «جلوخان» در حدفاصل خیابان مدرس تا خیابان جلیلی که بسیاری از بناهای این مسیر دچار فرسودگی شده‌اند، مورد تأکید قرار گرفت. وی ادامه داد: این بناها از نظر تاریخی دارای اهمیت زیادی هستند که گذشت زمان استحکام آنها ضعیف شده و باید مورد مرمت قرار گیرند.
فرمانی خاطرنشان کرد: مالکین عمده این بناها متأسفانه از توان مالی چندانی برای مرمت بنای خود برخوردار نیستند و باید حمایت‌هایی از سوی دولت از آنها انجام شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار