مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی

هفته عقيدتي سياسي در سپاه پاسداران فرصت مناسبي براي ترويج فرهنگ تعليم و تربيت ديني است.

حجت الاسلام شمسی گفت: شهيد مطهري الگويي ارزشمند در جامعه است كه رهنمودهاي زيادي در زمينه اخلاق اسلامي دارد.
کد خبر: ۹۵۹۵۳۴۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه متفکر و دانشمند مجاهد شهید مرتضی مطهری و پاسداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران گفت: یکی از مأموریت‌های مهم که رهبر معظم انقلاب در این عرصه جنگ ترکیب و شناختی برای ما مشخص نموده اند جهاد تبیین است که نمونه بارز و مصداق برجسته جهادگر تبیین علامه شهید مطهری بود.
حجت الاسلام و المسلمین شمسی با اشاره به این که آثار و کتب و بیانات شهید مطهری بدون استثنا مورد تأیید امامین انقلاب بوده و هست بیان کرد: که شهید مطهری همانند یک طبیب دلسوز ابتدا مشکلات؛ نیاز‌ها و معضلات جامعه را احصا و آسیب شناسی می‌کرد سپس نسخه متناسب با آن ارائه می‌داد.
وی با توجه به حساسیت و اهمیت نیاز جامعه امروز؛ به ویژگی‌های جهاد تبیین و ملزومات آن پرداخت و عنوان کرد: همه این ملزومات در بیانات و آثار شهید مطهری به وضوح دیده می‌شود که شایسته است جهادگران تبیین؛ با مطالعه آثار این شهید عزیز با منطق و محتوای قوی با جنگ ترکیبی و شناختی مقابله کنند.
حجت الاسلام شمسی؛ موضوع شناسی، مخاطب شناسی، استفاده از روش‌های نوین، گفتمان سازی، امیدآفرینی، شبهه زدایی و استفاده از منظومه فکری امامین انقلاب را ملزومات جهاد تبیین برشمردند و گفت: این موضوعات در کلام و آثار شهید مطهری موج می‌زند.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی، افزود: شهید مطهری الگویی ارزشمند در جامعه است که رهنمود‌های زیادی در زمینه اخلاق اسلامی دارد.
وی اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی بالاترین جایگاه برای عرصه علم و تربیت در نظر گرفته شده است و این مهم بیانگر اوج توجه دین مبین اسلام به علم است.
حجت الاسلام شمسی، مبانی فکری شهید مطهری را جزو عناصر پایه نظام اسلامی برشمرد و اضافه کرد که این شهید والامقام نماد یک انسان دارای هدف اصیل و سیر و سلوک معنوی بود و به حق این عارف بزرگ از بزرگ‌ترین سازندگان بنای فکری انقلاب اسلامی است.
وی اظهارداشت: استاد شهید مطهری در عرصه تعلیم و تربیت کتاب‌های زیادی به رشته تحریر در آورده است و از این رو دانش و منش اخلاقی وی باید الگویی مهم برای جوانان باشد.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی، نقش هادیان و مربیان عقیدتی را در ترویج فرهنگ ناب اسلامی بسیار مهم دانست و گفت: امروز دشمن به دنبال از بین بردن عقاید فرهنگی نسل جوان است و تنها راهکار اصولی برای مقابله با این ترفند دشمنان، روشنگری نسل جوان جامعه است.

ارسال نظرات