طی بیانیه‌ای در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا مطرح شد؛

ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است

تثبیت و استمرار این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده و فردایی آکنده از آگاهی و ظلم‌ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می‌دهد.
کد خبر: ۹۵۹۴۷۷۵
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، هسته بین الملل ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان پیرامون برخورد نیروی‌های پلیس سرکوبگر در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

بِسْمِ‏ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏

امیرالمومنین (علیه السلام) فرمودند: «وَکُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَلِلْمَظْلُومِ عَوْناً»
«و همواره دشمن [سرسختِ]ظالم و یار و مددکار مظلوم باشید.»
(نهج‌البلاغه، نامه ۴۷)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دنیای اسلام را به توجه به این واقعیت فراخواندند که آن کسی که در مقابل اسلام و ملت مظلوم فلسطین ایستاده، فقط رژیم صهیونیستی نیست بلکه آمریکا، فرانسه و انگلیس نیز هستند و مسلمانان نباید این واقعیت را در معادلات، معاملات و تحلیل‌های خود فراموش کنند و از یاد ببرند. ایشان با استناد به قرآن کریم که «بی‌شک وعده الهی حق است و کسانی که به آن یقین ندارند، با منفی‌بافی‌های خود شما را متزلزل و سست نکنند»، تأکید کردند: ان‌شاءالله پیروزی نه چندان دور با فلسطین و مردم آن خواهد بود.

حملات وحشیانه و گسترده ارتش رژیم غاصب و جعلی صهیونیست علیه مردم بی‌دفاع غزه منجر به شهادت و مجروح شدن هزاران فلسطینی مظلوم و بی‌گناه شده است، به طوریکه این جنایات زمینه را برای اعتراضات گسترده در آمریکا و اروپا به ویژه در دانشگاه‌های آن‌ها ایجاد کرده و جنبش‌های دانشجویی علیه این رژیم به سرعت در جهان در حال گسترش می‌باشد.

این روز‌ها دانشجویان آزاده با چفیه‌هایی به رنگ سیاه و سفید برای همبستگی با مردم غزه، در آمریکا و اروپا علیه نسل کشی و اقدامات جنایتکارانه در غزه به پا خواسته‌اند و دولت‌های ریاکار غربی فارغ از همه ژست‌های نمایشی آزادی، با اساتید و دانشجویان معترض با برخوردی وحشیانه، صدای حمایت از قربانیان غزه را خاموش می‌کنند. اما اراده‌ی خداوند بالاتر از مکر آنهاست، چراکه دیگر جهانیان می‌دانند ماسک آزادی، حقوق بشر و عدالت خواهی دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته و چهره واقعی آن‌ها به نمایش گذاشته شده است.

حال شکل‌گیری، تثبیت و استمرار این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده و فردایی آکنده از آگاهی و ظلم‌ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می‌دهد. گستردگی، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی‌سابقه در آمریکا محسوب می‌شود. جنبشی که با سرعتی مثال‌زدنی در حال تعمیم به دیگر حوزه‌های جغرافیایی و آموزشی غرب است.

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان کرمان با تشکر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها که به رغم خفقان ناشی از سلطه لابی‌های صهیونیستی در جهان، به میدان حمایت از هم‌نوعان خود در غزه آمده‌اند، جنایت و برخورد‌های صورت گرفته ضد آن‌ها را قویا محکوم نموده و خواستار حمایت گسترده همه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی جهان و ایران، فارغ از هر نژاد و مذهبی، از حرکت انسان دوستانه و تاریخی دانشجویان مدافع حقیقت و حقانیت است.
والسلام و علیکم و رحمت الله برکاته

ارسال نظرات
آخرین اخبار