خبرهای داغ:
تبریز- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به نامگذاری سال و اهمیت آن گفت: امسال مشارکت مردم نیز جزو تاکیدات رهبر انقلاب قرار گرفته که این موضوع نشان می دهد جهش تولید بدون مشارکت مردم میسر نخواهد بود.
کد خبر: ۹۵۹۳۴۷۶
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲

تحقق شعار بدون مشارکت مردم میسر نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسین فتحی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته کار و کارگر، افزود: رهبر انقلاب در راستای اقتصاد و تولید سال ها را نامگذاری می کنند که نشانگر اهمیت آن است و امید که در این راستا تا پایان سال برای مردم قوی و ایران قوی اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی فرهنگ کار و ترویج آن را مهم عنوان و بیان کرد: اهمیت ترویج فرهنگ کار نسیت به تلاش در راستای مبارزه با تحریم ها بیشتر است چراکه با تلاش بر تحریم ها می توان فایق آمد ولی بدون ترویج فرهنگ کار پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

فتحی اضافه کرد: کارگران در صحنه های اقتصادی تلاش می کنند و بقا و سعادت جامعه نیز در گرو کار و تلاش آن هاست و از ویژگی های بارز استان، تلاش جامعه کارگری است.

وی ادامه داد: تحرکاتی مبنی بر مشکل آفرینی در جامعه کارگری هم در استان توسط دشمنان بوده ولی کارگران استان اهداف دشمن را با بی توجهی به آن خنثی کردند و از منظر رهبر انقلاب این کار کارگران خود جهاد و تلاش در جامعه است.

فتحی با بیان اینکه حوزه تعاون از جمله حوزه هایی است که مشارکت مردم را در آن می تواند نمود یابد، اظهار کرد: سال گذشته در حوزه تعاونی ها برای 9 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است که با رویکرد نوآور و دانش بنیان می توان به سمت توسعه تعاونی ها حرکت کرد.

وی ادامه داد: در حوزه مشاغل خانگی نیز آذربایجان شرقی بیشترین اعتبار را داشته و رتبه برتر کشور را با 2400 میلیارد تومان داشته که با رشد 107 درصدی، 7 درصد بیشتر از اعتبار در نظر گرفته شده داشته است.

فتحی سهم  اشتغالزایی استان را در سال گذشته ۴۷ هزار نفر عنوان و بیان کرد: با همکاری دستگاه های دولتی و بخش خصوصی، 61 هزار و 869 نفر در سامانه رصد ثبت نام شد که 1.31 برابر بیشتر از تعهد استانی بوده و 3بار نیز صحت سنجی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی متولی تبصره 16 را این اداره اعلام و اضافه کرد: سال گذشته از محل پرداخت این تسهیلات برای 8 هزار و 830 نفر اشتغال ایجاد شده که استان در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی تبصره 16 رتبه نخست را کسب کرده است.

فتحی در خصوص بیمه بیکاری هم گفت: بیمه بیکاری سال گذشته با کاهش روبرو بود که این نشان می دهد مردم تمایلی به استفاده از آن ندارند و واحدهای تولیدی و صنعتی استان نیز فعال هستند.

وی از افزایش 39 درصدی کمک به واحدهای مشکل دار، کاهش 44 درصدی واحدهای مشکل دار و کاهش 9 روز رسیدگی به مشکلات خبر داد و گفت: زمان رسیدگی از 32 روز به 23 روز کاهش یافته است.

فتحی نواختن زنگ آغاز هفته کارگر، اهدای شاخه گل به کارگران، دیدار کارگران با امام جمعه، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری میز خدمت، تجدید میثاق کارگران با شهدا، دیدار با خانواده شهدای کارگر، پیاده روز خانوادگی کارگران، نشست صمیمی تشکلات کارگری با فرمانده سپاه عاشورا، یادواره شهدای کارگری، برگزاری جنگ شادی، اختتامیه جشنواره ورزشی و دهها برنامه دیگر را از عناوین مهم برنامه های هفته کار و کارگر برشمرد.

ارسال نظرات