امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه اشتغال خرد راهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است، گفت: باید آداب‌ورسوم اصیل ایلام در برابر فرهنگ‌های وارداتی احیا و از ورود و تهاجم این آداب نامأنوس پیشگیری شود.
کد خبر: ۹۵۹۲۸۵۲
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله نور کریمی‌تبار صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی ایلام اظهار کرد: احیا، حمایت و تقویت تولید صنایع‌دستی در بین جوانان و خانواده‌ها باعث ایجاد اشتغال‌زایی، کاهش بیکاری و مقابله با تهاجم فرهنگی می‌شود.

 

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام ورود جوانان و خانواده‌ها به مقوله اشتغال‌زایی خانگی از جمله صنایع‌دستی ضمن کسب درآمد از محل تولید و فروش محصولات خانگی، میزان پرسه‌زدن و وقت‌گذرانی بدون هدف قشر جوان در فضای مجازی را نیز کاهش می‌دهد.

 

 

 وی افزود: باید فرهنگ کار و اشتغال در بین جوانان بیکار ایلام اشاعه یابد تا وقت و ایده جوانان به بهترین شکل مدیریت شود.

 

 

 کریمی تبار یادآور شد: آداب‌ورسوم اصیل ایلام در سال‌های اخیر تحت‌تأثیر فرهنگ وارداتی کُردی خارج از کشور قرار گرفته است و برخی مراسم آیینی، اسامی نوزادان یا سر در مغازه‌ها و البسه مشهود در ایلام متفاوت و نامأنوس بافرهنگ غنی ایلام است.

 

  وی اضافه کرد: باید آداب‌ورسوم اصیل ایلام در برابر فرهنگ‌های وارداتی احیا و از ورود و تهاجم این آداب نامأنوس پیشگیری شود.

 

  نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام ادامه داد: باید برای موضوع مهمی چون احیای سنن، آداب، رسوم، گویش، البسه و اسامی و مقابله بافرهنگ وارداتی، شورای فرهنگ عمومی ایلام ورود کند.

 

  وی به موضوع عملیات وعده صادق اشاره و بیان کرد: این اقدام سپاه فراتر از تصور بود و باعث تثبیت قدرت دفاعی و نظامی ایران اسلامی در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای و عاملی بازدارنده در برابر هرگونه تجاوز به حریم کشور شد.

 

 کریمی تبار در خصوص حجاب و عفاف هم افزود: در مقوله حجاب و عفاف دشمن هزینه و سرمایه‌گذاری‌های کلانی کرده است تا بدحجابی را در جامعه اسلامی و اصیل ایران رواج دهد و باید فرهنگ ایرانی‌اسلامی در برابر تهاجم فرهنگی غربی احیا و حفظ و ترویج عفت و حجاب در بین زنان و مردان و قشر جوان و نوجوان فرهنگ‌سازی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار