خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: حکم رفع تصرف بیش از ۱۰ هکتار زمین با حضور مقام قضایی طی سال ۱۴۰۲ اجرا شد.
کد خبر: ۹۵۹۰۸۷۳
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸

حکم رفع تصرف بیش از ۱۰ هکتار زمین در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگاران افزود: بیشترین میزان تخلفاتی که ماموران حفاظت منابع طبیعی با آن روبرو هستند، چرای غیرمجاز دام، ساخت و ساز‌های غیرمجاز در عرصه‌های منابع طبیعی و زمین‌های ملی، و قاچاق چوب تاغ از خودرو‌های عبوری و محصولات فرعی است.
وی به گشت‌های مستمر ماموران حفاظت منابع طبیعی طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: حکم رفع تصرف بیش از ۱۰ هکتار زمین با حضور مقام قضایی طی سال ۱۴۰۲ اجرا شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود ابراز کرد: هر مامور حفاظتی بر اساس بلوک‌بندی انجام شده، عرصه مشخصی را تحویل می‌گیرد و به صورت روزانه و در مناطق حساس طی چند نوبت و حتی شبانه گشت‌زنی می‌کند.
کشاورزیان ادامه داد: جلوگیری از قاچاق و حمل برخی از اقلام طبیعی از جمله چوب جنگلی، تاغ، گز و برخی از گونه‌های گیاهی مانند کما و چلم، جلوگیری از تصرف زمین‌های ملی و جلوگیری از چرای غیرمجاز دام جزء ماموریت‌های اصلی ۱۵ مامور این اداره است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود اظهار کرد: مامور حفاظتی لباس فرم دارد و به تجهیزاتی از جمله باتوم، افشانه و دستبند مجهز است.
وی به وسعت زیاد منابع طبیعی شاهرود اشاره کرد و گفت: بیشتر ماموران منابع طبیعی این شهرستان با موتورسیکلت به گشت‌زنی در عرصه‌ها می‌پردازند و در فصول سرما از طریق خودرو‌های حفاظتی گشت‌زنی انجام می‌شود.
کشاورزیان به تشکیل یگان حفاظت منابع طبیعی در سال ۱۳۸۵ اشاره کرد و افزود: ماموران حفاظتی جهت حفظ انفال و برحسب وظیفه ذاتی خود، فعالیت‌هایی از جمله درگیری با قاچاقچیان چوب و افراد سودجو را در دستور کار دارند.
وی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های ترویجی و آموزشی به شهروندان در دستور کار است، ابراز کرد: با برگزاری این دوره‌ها نسبت به چند سال گذشته، کار ماموران منابع طبیعی شفاف‌تر، آگاهی مردم نسبت به ماموریت یگان حفاظت بیشتر و موجب کاهش تعداد پرونده‌های تخلف شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود ادامه داد: پس از تشکیل یگان حفاظت برای ارج نهادن به شغل جنگلبانی روز ۹ مردادماه به عنوان «روز جنگلبان» در تقویم کشور نامگذاری شد.
به گزارش بسیج، وسعت مراتع و عرصه‌های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار