امام‌جمعه روستای سمنگان بخش میان ولایت تایباد گفت: فلسطین بخشی از سرزمین اسلام است و همه مسلمانان باید باب جهاد را باز کنند و در راه آزادسازی آن بکوشند.
کد خبر: ۹۵۸۹۳۸۳
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تایباد، مولانا علیرضا یعقوبی در جمع علمای تسنن و تشیع شهرستان تایباد اظهار کرد: فلسطین بخشی از سرزمین اسلام است و همه اندیشمندان جهان اسلام متفق‌القول هستند که هر قطعه از سرزمین‌های اسلامی ارزشمند است و اگر قطعه‌ای از زمین‌های اسلام به دست دشمن افتاد و باز اگر دشمن در آن قطعه حکومت تشکیل داد، همه مسلمانان باید باب جهاد را باز کنند و در راه آزادسازی آن قطعه بکوشند.

وی افزود: در جریان معاهده ننگین بالفور، فلسطین توسط انگلیس برای تجمع و تشکیل حکومت یهود به یهودیان واگذار شد و البته اهمیت اصلی آن هم تسلط بر منابع جهان اسلام بود، این معاهده ننگین در سال ۱۹۴۸ توسط سازمان ملل به‌عنوان یک حکومت به رسمیت شناخته شد.

یعقوبی بیان کرد: هرچند پیش‌ازاین اتفاق اندیشمندان جهان اسلام تحت این عنوان که اسلام جغرافیایی ندارد و مرز اسلام جایی است که مسلمانی تقاضای کمک کند، اما تا زمان به‌رسمیت‌شناختن اسرائیل برخی اهمیت موضوع را درک نکردند.

وی تصریح کرد: فلسطین در این سال‌ها و در عین مظلومیت، جایگاه خود را حفظ کرده است، در این شرایط وظیفه علما به‌عنوان سکان‌داری دین مردم این است که قضیه فلسطین را با نگرشی جدید به مردم عرضه نمایند و با پشتوانه قرآن کریم تلاش کنیم فلسطین آزاد شود.

امام‌جمعه روستای سمنگان بخش میان ولایت تایباد تأکید کرد: ماه رمضان فرصتی است تا در خانه‌های خداوند برای پیروزی ملت فلسطین دعا کنیم، ملتی که حتی اشکی برای آنها باقی نمانده تا بر شهدای هر روز خود بریزند.

وی با اعلام اینکه مشارکت در راهپیمایی روز قدس وظیفه همگانی است، خاطرنشان کرد: تسنن و تشیع همچون گذشته با اتحاد و انسجام بیشتر برای شرکت در این حماسه ملی شرکت خواهند کرد و امسال نیز باتوجه‌به جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیست در فلسطین و غزه با عزم جدی‌تری حضور پیدا خواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار