در سیزدهم فروردین ماه مردم متدین بام ایران در سوگ مولای متقیان با حضور در دستجات سینه و زنجیر زنی، به سر و سینه زنان در ماتم جانسوز شهادت حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام اشک ریختند.
کد خبر: ۹۵۸۸۷۷۰
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با سالروز شهادت مولودکعبه و شهید محراب اولین امام شیعیان حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام اجتماع عزاداران علوی در مرکز استان، از ساعت 10 صبح در امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد آغاز و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر خاتمه یافت.

در این مراسم معنوی مردم ولایتمدار، علما و روحانیون، مسئولین و استاندار و هیئات مذهبی با اجتماع در کنار مضجع نورانی امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما به سوگواری پرداختند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، سخنرانی حجج اسلام امامی و داوری، قرائت زیارت امین الله ، مداحی ، نوحه خوانی و سینه زنی با نوای گرم چهار نفر از مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، از دیگر برنامه های اجتماع عزاداران علوی در امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد بود.

در سالروز شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام جمعی از مردم ولایتمدار مرکز استان با حضور در مساجد به صورت دسته روی به سینه‌زنی و زنجیرزنی پرداختند و در میدان امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما اجتماع و عزاداری کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار