خبرهای داغ:
استاندار خوزستان : آمادگی‌ها برای بارش‌های در پیش باید بیشتر شود.
کد خبر: ۹۵۸۷۵۱۰
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، استاندار خوزستان با عنوان اینکه روز یکشنبه یک باران رگباری با حجم زیاد حدود ۴۰ میلیمتری در اهواز رخ داد، گفت: با توجه به ظرفیت شبکه فاضلاب تخلیه این حجم از آب مقداری زمان نیاز دارد.

علی اکبر حسینی محراب بامداد دوشنبه در حاشیه نشست بررسی روند دفع آب‌های سطحی اهواز اظهارکرد: پس از بارندگی‌های شدید روز یکشنبه، اینک بخش زیادی از معابر از آب گرفتگی تخلیه شد و در برخی نقاط دیگر، همچنان عملیات دفع آب‌های سطحی ادامه دارد.

حسینی محراب ادامه داد: با توجه به اینکه بارش جدیدی در پیش داریم، آمادگی‌ها باید بیشتر شود؛ امشب هم تقسیم کار خوبی صورت گرفت و بنا شد در نقاط آسیب‌پذیر پمپ‌ها مستقر می‌شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: از خانواده‌ها درخواست داریم از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و تردد در جاده‌های کوهستانی و پر خطر خودداری کرده و برنامه‌های تفریحی خود را به روز سه‌شنبه و بعد از آن موکول کنند.

حسینی محراب ادامه داد: با توجه به وضعیت جوی ادارات اهواز و کارون روز دوشنبه به صورت دور کاری فعالیت خواهند داشت، البته دستگاه‌های خدمات رسان و بانک‌ها دایر هستند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم در شرایط جوی پیش‌ رو حادثه خاصی رخ ندهد، گفت: همه تلاش مجموعه دستگاه‌های خدمات‌ رسان، بسیج امکانات و تامین تجهیزات مربوط به دفع آب‌های سطحی و رفع آبگرفتگی‌ها است.

بارش باران از روز یکشنبه در اهواز و دیگر نقاط خوزستان آغاز و به مدت سه ساعت ادامه داشت. همچنین برابر اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان، بیشترین میزان بارش باران استان در اهواز حدود ۴۰ میلیمتر ثبت شد.

هم‌ اینک با تلاش عوامل شهرداری و آبفا، روند دفع اب‌های سطحی و رفع آب گرفتگی‌ها در کلان شهر اهواز ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها