خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: با مدیریت و هماهنگی های خوبی که انجام شد، از آبگرفتگی های ناشی از بارندگی اخیر بدون مشکل خاصی عبور کردیم.
کد خبر: ۹۵۸۷۲۱۷
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، محمد خانچی در خصوص اقدامات و تمهیدات صورت گرفته برای مدیریت سیلاب احتمالی اخیر و رفع سریع آبگرفتگی‌ها در پی بارش شدید باران گفت: از جمله اقدامات انجام شده برای پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارش شدید باران در ۲ روز اخیر مواردی همچون بررسی و پایش حجم سد‌های استان و دبی جریان ورودی و خروجی سد‌ها و رودخانه‌ها در نقاط مختلف استان و دریافت گزارشات مختلف هواشناسی با مدل‌های مختلف و تحلیل کارشناسی آن بوده است.

 

وی افزود: اطلاع رسانی سازمانی و عمومی متناسب با حجم بارش و صدور هشدار‌های مختلف و متعدد برای آمادگی و تامین امکانات و تجهیزات و جلوگیری از خسارات احتمالی انسانی و غیر انسانی و تامین امکانات و ماشین آلات نیز در همین راستا انجام شد.

 

خانچی ادامه داد: با توجه به حساسیت موجود و جهت پیشگیری از وارد شدن خسارات جلسه مدیریت بحران به ریاست استاندار با حضور تمامی اعضای استانی و فرمانداران تشکیل شد و تجزیه و تحلیل نقاط در معرض خطر و چینش ماشین آلات و پمپ‌ها و نیروی انسانی در محل‌های موردنظر بررسی و هماهنگ شد.

 

معاون عمرانی استانداری خوزستان اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و مردم نهاد روند تخلیه آبگرفتگی معابر تسریع شد.

 

وی می‌گوید: از دیگر تمهیدات اتخاذ شده اعلام آماده. باش به همه عوامل اجرایی و ستادی مدیریت بحران، لغو مرخصی مدیران و اکیپ‌های امدادی و اورژانسی، استقرار گروه‌ها و تجهیزات قبل از بارندگی بوده است.

 

خانچی ادامه داد: همچنیت تقویت ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب، بازدید‌های کارشناسی و اجرایی در طول ۷۲ ساعت بطور شبانه روزی، دریافت اخبار از شهرستان‌ها و ۸ منطقه اهواز و تجزیه و تحلیل آنها متناسب با هسته‌های بارش دبی رودخانه‌ها و بررسی وضعیت جاده‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ و انتقال نیز انجام شد.

 

وی افزود: از مهمترین اقدامات در این راستا می‌توان به اعلام به امور عشایر استان و تلاش بهورزان برای انتقال مادران باردار پرخطر از مناطق سخت عبور به مناطق امن با بالگرد، استقرار آمبولانس‌های جاده‌ای در حاشیه جاده‌ها برلی امنیت خاطر مسافران بوده است.

 

براساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان، سامانه بارشی از روز دوشنبه هفته جاری به مدت ۲ روز در استان فعال بود که در ۱۱ نقطه استان بیش از ۱۰۰ میلیمتر بارندگی صورت گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار