خبرهای داغ:
مطلبی خبر داد

اجرای بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی در همدان

همدان-رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان از اجرای بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی در جمعیت هلال احمر شهرستان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۷۴۱۷
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲

احمد مطلبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی در جمعیت هلال احمر شهرستان همدان برگزار شد، اظهار کرد: این طرح با شعار «جوانان سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی» اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه هدف دیگر اجرای این طرح تأکید بر ارتقای فرهنگ ایمنی و سلامت مسافرین به ویژه مراقبت از کودکان در طول سفر است، افزود: افزایش روحیه امید و نشاط اجتماعی و ترویج سفری سالم، ایمن و مسئولانه با رعایت نکات ایمنی نیز از دیگر اهداف این طرح است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با تأکید بر اینکه در این طرح به پویش بهرفت جهت بهبود رفتارهای ترافیکی، موضوعات حفظ محیط زیست، منابع طبیعی و تغییرات اقلیمی در مناسبت‌ها و محدوده فعالیت‌ها توجه شده است، گفت: این طرح با همکاری اعضا داوطلب جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ساعت شروع فعالیت پست‌ها از ۱۰ صبح لغایت ۲۰ شب است، ادامه داد: این طرح از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ شروع شده و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

مطلبی با بیان اینکه پست ثابت جمعیت شهرستان همدان در پارک غدیر جورقان واقع شده که باعث سهولت دسترسی مسافرین نوروزی به امکانات رفاهی بوده و در معرض دید مسافران است، ابراز کرد: این پست بنام شهید «پرویز بهرامی» نامگذاری شده است.

وی مطرح کرد: اعضا مستقر در پست از اعضای خوش سابقه، خوش خلق، با انگیزه و با نشاط، موجه و... هستند که به ارائه خدمات با مسافرین نوروزی می‌پردازند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان از اقدامات دیگر این طرح را خدمات اکیپ‌های سحاب یعنی سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه عنوان و تصریح کرد: تیم سحاب خدمات امدادی، ایمنی و سلامتی از جمله خدماتی چون امداد و کمک‌های اولیه به مسافران، آموزش سنجش فشارخون به مسافرین، هشدارهای ایمنی به مسافرین در خصوص مناطق پرخطر و نقاط آسیب پذیر و نقاط آسیب‌پذیر و راهنمایی آنان به نقاط ایمن ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در این طرح مسئولین ارشد استانی و شهرستانی ضمن عرض خداقوت به اعضا به پویش بهرفت پیوستند و میثاق نامه را امضا کردند، گفت: در این طرح بیش از ۲۵۰ کودک از خدمات فضای دوستدار کودک، کنترل فشار بیش از ۱۰۰ نفر از مراجعان و ... توسط اعضا خدمات ارائه شده است.

مطلبی در تشریح خدمات پست ثابت یادآور شد: در پست ثابت پویش ملی بهرفت اجرا و خدمات فضای دوستدار کودک، فرهنگی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در پست ثابت ایستگاه ایمنی و سلامت برپا شده است و خدمات آموزشی و مهارتی، خدمات امدادی، خدمات زیست محیطی ارائه می‌شود و جشنواره فرهنگی فیلم و عکس کوتاه بشردوستی و ویژه برنامه‌های مناسبتی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار