خبرهای داغ:
ناظر گمرکات استان کرمانشاه از صادرات ۳ میلیارد و ۳۲ میلیون دلاری کالا از گمرکات استان کرمانشاه در یازده ماهه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۵۰۵۶
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

علی اصغر عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در کرمانشاه، اظهار داشت: در 11 ماهه امسال سه میلیارد و 32 میلیون و 300 هزار دلار کالا به وزن 6 میلیون و 590 هزار تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه افزود: این میزان صادرات کالا در یازده ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال 1401 از لحاظ ارزش 23 درصد و از حیث وزن رشدی پنج درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف و غیره عنوان کرد.

رشد وزنی و ارزشی واردات کالا از گمرکات استان کرمانشاه 

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه اشاره‌ای نیز به آمار یازده ماهه واردات گمرکات استان داشت و بیان کرد: در 11 ماهه سپری شده از سال 1402 در مجموع 70 میلیون و 705 هزارو 18 دلار کالا به وزن 8 هزارو 846 تن از طریق گمرکات کرمانشاه، پرویزخان و خسروی وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 29 درصد و از حیث وزن 13 درصد افزایش داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل ونیل ستات، الیاف فیبر نوری، قطعات کوره القایی و غیره عنوان کرد.

ارسال نظرات