خبرهای داغ:
امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه استان کرمانشاه گفت: اربعین نماد وحدت شیعیان بوده و به عبارتی شیعه یک مرکزیتی به نام اربعین و کربلا دارد که نشانه قیام، استقامت، ایستادگی است.
کد خبر: ۹۵۸۵۰۴۹
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه؛ در حسینیه شهدا، به‌همراه موکب‌داران مردمی استان کرمانشاه، و جمعی از موکب‌داران خانقین عراق مراسم گرامیداشتی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه و سایر مسوولین استانی برگزار گردید.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه استان کرمانشاه در آغاز سخنرانی ضمن تقدیر و تشکر از خادمین اباعبدالله‌الحسین(ع)، اظهار کرد: شما خادمین بزرگوار اجازه ندادید پرچم علوی در شرایط خفقان نیز به زمین افتاده شود و جای بسی تحسین دارد.وی افزود: استان کرمانشاه سابقه طولانی بیش‌ از چند قرن در افتخار پذیرایی از زائرین اباعبدالله‌الحسین(ع) را داشته و دارد.
امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه استان کرمانشاه تصریح کرد: تلاش شما در مواکب زائرین اباعبدالله‌الحسین نشانه چند مطلب مهم بود، اول عشق به وجود مقدس امام حسین(ع) و شهدای کربلاست که این عشق در طول تاریخ حتی لحظه‌ای از حرارت نیفتاده است، کسانی که برای زیارت اباعبدالله‌الحسین از نقاط دور و سراسر دنیا برای زیارت می‌آیند براساس این عشق و حرارت که در وجودشان است، می آیند.وی ادامه داد: آنچه تا روز قیامت و محشر به فریاد ما و شما می‌رسد همین حرارت است که قلب‌ها و دل‌ها را به یاد امام حسین(ع) زنده نگه داشته است. نشانه دوم تقوای قلب است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاطرنشان کرد: وجود و نام عاشورا، کربلا، اربعین آقا امام حسین(ع) یقیناً از شعائر الهی است و کاری که شما می‌کنید، اینکه این راه زنده بماند باید روز به روز و سال به سال تقویت شود تا زمینه ظهور آقا امام زمان(عج) فراهم گردد، پرچم قیامش را در عالم بلند شود و یارانش در میان دوستداران امام حسین(ع) برگزیده شوند.

شما موکب‌داران و پیشتازان حرکت اربعین، مایه افتخار هستید

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: ما در کشور ایران موکب‌داری را از شما عراقی‌ها یاد گرفتیم، شما پیشتازان این حرکت و مایه افتخار هستید و سبقت شما شامل اجری می‌گردد که کسانی که بعد از شما در این مسیر قرار گرفتند در ثواب این حرکت حتما شریک خواهید بود.وی گفت: آنچه که در این حرکت بین‌المللی در اربعین در جریان بود و شما خدام محور آن بودید وحدت شیعه در کل دنیا بود، شیعیان در سراسر دنیا پراکنده بودند اما شیعه یک مرکزیت به نام اربعین و کربلا دارد که نشانه قیام، استقامت، ایستادگی است و شما پیشتاز وحدت در همه عالم شدید که امروز این وحدت نظیرش در کل دنیا وجود ندارد.
امام‌جمعه کرمانشاه در پایان مطرح کرد: از ستاد مرکزی اربعین، تمامی موکب‌داران و مواکب استان کرمانشاه، موکب‌داران و مواکب کشور عراق برای این حرکت مهم و بزرگ کمال تقدیر و تشکر را داریم.
ارسال نظرات