خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: به دلیل تقارن ایام نوروز با ماه رمضان جشن‌های فرهنگی مذهبی برای بعد از افطار در محوطه‌های تاریخی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۴۸۹۵
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

داریوش فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در کرمانشاه، ستاد اجرایی خدمات سفر با 14 کمیته از بهمن ماه کار خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: بازدید نظارتی بر اماکن اقامتی و پذیرایی آغاز و هماهنگی لازم نیز برای ارائه خدمات بهتر انجام شده است.

وی با بیان اینکه هماهنگی لازم با آموزش و پرورش برای اسکان 5000 نفر در مدارس در صورت لزوم انجام شده است عنوان کرد: همچنین با ورزش و جوانان برای استفاده از سالن‌های ورزشی در صورت لزوم و با وجود شرایط آب و هوایی نامناسب هماهنگی انجام شده است.

فرمانی با اشاره به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان و جشن‌های فرهنگی و مذهبی گفت: برنامه‌ها متناسب با شأن ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است و برنامه‌ریزی شده بعد از افشار برنامه‌هایی در محوطه‌های تاریخی فرهنگی اجرا شود.

وی از برگزاری جشن به مناسبت میلاد امام حسن(ع) در بیستون، طاقبستان، معبد آناهیتا و محور ساسانی خبر داد و افزود: 24 نوع کتابچه و بروشور برای معرفی هر شهرستان تهیه شده و در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد و علاوه بر این لینک سامانه کرمانشاه گشت در ورودی شهر برای مسافران ارسال می‌شود.

فرمانی با بیان اینکه پروژه نیمه کاره موزه منطقه‌ای کرمانشاه مربوط به سال 53 است عنوان کرد: طرح مطالعاتی این طرح مطابق با استانداردهای روز نیست و با تأمین اعتبار طرح مطالعاتی تهیه می‌شود و این موضوع اولویت میراث فرهنگی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به تسهیلات پرداخت شده در زمینه مشاغل خانگی گفت: در استان کرمانشاه 925 نفر برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی ثبت نام کردند، اما سهمیه استان تنها 225 نفر بود و بیشتر از این امکان معرفی وجود نداشت و دستوری برای پذیرش پرونده جدید و معرفی به بانک نیز نداریم.

ارسال نظرات