خبرهای داغ:
رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه، گفت: اعمال قانون خودروهای متخلف در استان کرمانشاه در امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۵۸۴۸۹۱
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲

سرهنگ محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، اظهار داشت: افزایش تردد در سطح معابر در روزهای پایانی سال سبب افزایش مأموریت‌های ما شده است و مدیریت ترافیک ایجاد شده نیازمند راهکارها و تدابیر ویژه‌ای است.

وی با اشاره به اجرای طرح ترافیکی در هسته مرکزی شهر و بازار عنوان کرد: با این وجود شهروندان نیز باید همراهی داشته باشند زیر زیرساخت‌های موجود در شرایط عادی نیز متناسب با حجم تردد نیست و بهتر است شهروندان از بازارهای محلی خرید و از خودروهای شخصی نیز کمتر استفاده کنند.

حیدری با اشاره به افزایش تعداد اتوبوس ها در سطح شهر گفت: در روزهای پایانی سال تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز تعویض پلاک و آزمون‌ها نیز افزایش یافته به همین منظور ساعت کاری تا پایان اسفند ماه تا ساعت 17 افزایش یافته است.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه 680 هزار دستگاه خودرو در استان وجود دارد که تنها پلاک‌های بومی استان هستند افزود: این آمار نشان دهنده وضعیت ترافیکی معابر است و به همین دلیل طرح زوج و فرد تا پایان اسفند ماه تداوم دارد.

وی بیان کرد: برای طرح زوج و فرد سامانه‌هایی طراحی شده که نیازی به حضور فیزیکی نیروی راهور نباشد و در آینده نزدیک چهار تا پنج سامانه در طول خیابان مدرس نصب می‌شود.

حیدری گفت: ورود خودروهای شخصی به لاین اتوبوس‌ها در خیابان مدرس یکی از دغدغه‌های ما است و با نشست با شهرداری مقرر شد با موانع فیزیکی خط ویژه اتوبوس جدا شود که  در این صورت مدت زمان سفر اتوبوس‌ها کاهش و استقبال مردم نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: اعمال قانون خودروهای متخلف در امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43 درصد افزایش یافته است و انتظار می‌رود روی رفتار ترافیکی تاثیر گذاشته باشد اما باز هم شاهد افزایش تخلفات خواهیم بود.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه افزود: در طول 11 ماه گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی در معابر درون شهری 125 نفر بوده که از این تعداد 70 درصد مربوط به عابران پیاده است و به همین دلیل سرعتکاه‌ها در مناطق مختلف برای تسهیل در تردد عابران پیاده ایجاد شده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده برای پنجشنبه غریبان و پنجشنبه آخر سال عنوان کرد: معابر احداث شده سبب تسهیل در دسترسی ساکنان شمال و جنوب شهر به میدان شهدا شده و محدودیتی در این نقطه اعمال نشده است، اما ورود هر گونه خودرو به داخل آرامستان ممنوع است.

ارسال نظرات