وصیت‌نامه شهید«محمود ربیعی کرهرودی»؛
در بخشی از وصیت‌نامه شهید«محمود ربیعی کرهرودی» آمده است: همه افراد بشر یك روز به دنیا می‌آیند و یك روز از دنیا می‌روند پس چه بهتر كه در راه خدا برویم شاید ان‌شاءالله در پیش خدا رو سپید بوده باشیم. 
کد خبر: ۹۵۸۴۷۳۵
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰

 

سعادتی بالاتر از شهادت نیستبه گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شهید «محمود ربیعی» در پانزدهم فروردین ماه 1338 در شهرستان اراک متولد شد. دوران کودکی را با تحصیل پشت سر گذاشت و پس از پایان تحصیلات دوره متوسطه در رشته اقتصاد موفق به اخذ دیپلم شد. پایان تحصیلاتش در دبیرستان مصادف شد با شروع خیزش مردم علیه حکومت پهلوی و محمود از همان روزهای نخست در صف مبارزان انقلاب اسلامی‌ در شهر اراک جای گرفت. او با حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب با تمام توان در خدمت اهداف انقلاب بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌ با حضور در پایگاه‌های مردمی‌ در مساجد به نگهبانی از دست آوردهای انقلاب اسلامی‌ می‌پرداخت.

با شکل‌گیری سپاه پاسداران به این نهاد مقدس پیوست و با حضور در روستاها مشغول به خدمات‌رسانی به مردم شد. هنگام تجاوز ارتش بعث عراق به سرزمین اسلامی‌ ایران از پاسدارانی بود که در نخستین روزهای جنگ به جبهه اعزام شد و به جز ایام مرخصی یا ماموریت آموزشی تا زمان شهادت در جبهه حضور داشت. سرانجام پس از چند ماه حضور در خط مقدم جبهه در تاریخ پنجم فروردین 1361 در رقابیه میعادگاه عاشقان عملیات فتح المبین در حالیکه فرماندهی یک دسته از نیروهای گردان پیاده را در گردان چهارده معصوم(علیهم السلام) از تیپ 8 نجف اشرف بر عهده داشت، بر اثر اصابت گلوله سربازان بعثی به پیشانی‌اش به شهادت رسید. پیکر مطهر پاسدار اسلام و قرآن پس از تشییع در گلزار شهدای شهر اراک در خاک آرام گرفت.

فرازی از وصیت‌نامه شهید: همه افراد بشر یك روز به دنیا می‌آیند و یك روز از دنیا می‌روند پس چه بهتر كه در راه خدا برویم شاید ان‌شاءالله در پیش خدا رو سپید بوده باشیم. 

وصیت من به خانواده محترم اینست كه من نیز همچون دیگر برادران و خواهران این راه را دنبال می‌كنم و چه سعادتى بالاتر از این در این 22 سالى كه از عمر من می‌گذرد نتوانستم براى مردم كارى كنم و غرق در گناه می‌باشم. از شما و آشنایان و آن‌هایى كه به طریقى با من آشنایند می‌خواهم كه از درگاه خداوند طلب آمرزش نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار