در بخشی از وصیت‌نامه شهید «مسعود گازرانی» آمده است: تنها آرزوی من شهادت در راه دین خداست زیرا شهدا افرادی هستند که خویشتن را در راه خدا قربانی می‌کنند و از همه لذائذ مادی و مقطعی دنیا می‌گذرند.
کد خبر: ۹۵۸۴۱۷۳
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شهید «مسعود گازرانی» در پنجم اسفندماه سال 1345 در خانواده‌ای مذهبی در شهر اراک متولد شد. در دوران انقلاب با وجود سن کم در پخش اعلامیه‌های حضرت امام(قدس سره) و گشت و نگهبانی شهر فعالیت می‌کرد و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با عضویت در ارتش بیست میلیونی که به فرمان حضرت امام(قدس سره) تشکیل شد، جهت آموزش و اعزام به جبهه‌های جنگ به پادگان 21 حمزه سیدالشهدا(علیه السلام) رفت، ولی به علت فوت پدرش به خانه بازگشت تا در کنار خانواده باشد.

 پس از مدتی جهت دفاع از اسلام عزیز به منطقه بانه اعزام و در آنجا از ناحیه پا مجروح شد. پس از مراجعت در بسیج و در ستاد مقاومت شهید مدنی به‌طور مداوم فعالیت می‌کرد. در سال 1363 با عشق به خدمت به اسلام و پاسداری از مرزهای میهن اسلامی به عنوان گروهبان سوم وارد ارتش شد و از این طریق به کردستان اعزام شد. تا سال 1365 در کردستان با مسئولیت گشت و شناسایی انجام وظیفه نمود. و در این مدت به سبب هوشیاری وی در دستگیری تعدادی از عوامل و جاسوسان دشمن به کسب درجه تشویقی نائل آمد.

 در اواسط سال 1365 پس از طی دوره کوتاه تکاوری به عنوان کادر تیپ دوم خاش از لشکر 88 زاهدان به منطقه سومار منتقل و پس از حدود شش ماه که در منطقه به سر می‌برد، در هنگام مرخصی در بمباران هوایی در منطقه سی متری شهر اراک دچار موج گرفتگی شده و نزدیک به دو ماه بستری بود.

 پس از سپری کردن دوران نقاهت در بهمن‌ماه همان سال مجدداً به منطقه جنگی مراجعت کرد. حدود پانزده روز در منطقه بود که در چهارم اسفندماه توسط ترکش خمپاره دشمن در منطقه سومار به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهر شهید در گلزار شهدای شهر اراک به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:
تنها آرزوی من شهادت در راه دین خداست زیرا شهدا افرادی هستند که خویشتن را در راه خدا قربانی می‌کنند و از همه لذائذ مادی و مقطعی دنیا می‌گذرند و در واقع نفس عمل شهادت خاتمه دادن به تمامی آمال و آرزوهای دنیاست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار