خبرهای داغ:
مدیر کل انتقال خون خوزستان گفت: ۱۲۰ هزار و ۳۷۵ واحد خون توسط هم استانی‌ها اهدا شده است.
کد خبر: ۹۵۸۳۶۰۹
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، دکتر علی فیضی به خبرنگار ما گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۱۴۴ هزار و ۱۱۴ نفر به منظور اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون در استان خوزستان مراجعه کردند که در مقایسه با پارسال که این رقم ۱۴۰ هزار و ۳۰۷ نفر ثبت شده است، افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از تعداد مراجعه کنندگان برای اهدای خون، ۱۲۰ هزار و ۳۷۵ نفر واجد شرایط اهدای خون بودند، افزود: بر همین اساس ۱۲۰ هزار و ۲۷۵ واحد خون در ۱۱ ماهه امسال برای یاری بیماران نیازمند خون اهدا شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵.۳ درصد افزایش داشته است.


دکتر فیضی با اشاره به اینکه از مجموع افراد اهداکننده، ۲ هزار و ۶۴۴ نفر زن و ۱۱۷ هزار و ۷۳۱ نفر مرد بودند، ادامه داد: ۶۶ هزار و ۳۶۵ نفر اهداکنندگان مستمر خون هستند و حداقل ۲ بار در سال، خون اهدا می‌کنند.


مدیر کل انتقال خون خوزستان نیاز به خون را نیازی همیشگی عنوان و اضافه کرد: باتوجه به در پیش بودن نوروز و ماه مبارک رمضان و به منظور حفظ ذخایر خونی در استان، پایگاه‌های انتقال خون در اهواز تا قبل از ماه رمضان روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه، پنجشنبه از ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه تا ۱۸ و ۳۰ دقیقه و جمعه‌ها نیز از ساعت ۸ تا ۱۳ آماده پذیرش مراجعه کنندگان و خونگیری هستند.


وی به فعالیت ۲ مرکز انتقال خون واقع در اهواز در چهارشیر، جنب شهرداری منطقه ۷ و امانیه، جنب بیمارستان رازی در ساعت‌های یادشده اشاره کرد و گفت: در هر کدام از شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، دزفول، بهبهان، مسجدسلیمان، ایذه، شوشتر، بندر ماهشهر و اندیمشک نیز یک مرکز انتقال خون فعال است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار