خبرهای داغ:
شاهرود_ کارشناس ارشد مسائل سیاسی بسیج گفت: انقلاب اسلامی انقلاب بنیاد گراست، اسلام سیاسی است، اسلام عملگراست و در مقابل ظلم کوتاه نمی‌آید،‌ای کاش مردم و مسئولین یک سوم وظایفشان را مانند رهبری انجام می‌دادند.
کد خبر: ۹۵۸۲۲۱۷
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

انقلاب اسلامی، انقلاب بنیاد گرا و عملگرا/عدم حضور در انتخابات جز ایجاد آشوب و رفتن زیر پرچم دشمن نتیجه‌ای نداردبه گزارش خبرنگار بسیج، محمد حسین آقاخانی در نشستی با عنوان "راهکار‌های مقام معظم رهبری برای حفظ نظام با تکیه بر سیره معصومین (ع) " در سالن کنفرانس مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) شاهرود با همکاری پایگاه مقاومت بسیج مدرسه علمیه، با تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه در راستای موضوع نشست گفت: کشورداری سخت است خصوصا کشوری که در راه شریعت قدم بر می‌دارد، دشمنان زیادی دارد. «وَ کَذالِکَ جَعَلْنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوّاً» ما مگر جا پای پیامبران نگذاشتیم مگر ما مسیر اسلام ناب را انتخاب نکردیم؟ سوال برای شما به وجود نمی‌آید؟ ما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چند جمهوری اسلامی داشتیم پاکستان، افغانستان و ... چرا آمریکا با این کشور‌ها مشکلی ندارد؟ همین عربستانی که پرده دار خانه خداست و خودش را ام القرایِ جهان اسلام معرفی می‌کند، با آمریکا مشکلی ندارد؟ چون مسیر انقلاب اسلامی با این کشور‌ها متفاوت است، انقلاب اسلامی انقلاب بنیاد گراست، اسلام سیاسی است، اسلام عملگراست و در مقابل ظلم کوتاه نمی‌آید. شرایط کشور ما با هیچ کشوری مساوی نیست.، ای کاش مردم و مسئولین یک سوم وظایفشان را مانند رهبری انجام می‌دادند.
او در همین راستا افزود: رهبری در عرصه‌های مختلف شاخص‌های مهم را مطرح می‌کند، اما کسی گوش نمی‌دهد، چین نسخه اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد که به این جا رسید. زمانی که ترامپ نامزد ریاست جمهوری شد، شعار اقتصاد مقاومتی داد، برای پشتیبانی از کالای داخل تعرفه سنگین روی کالا‌های چینی بست، دیوار بین مکزیک و آمریکا که بعضی‌ها مسخره می‌کردند شعارش این بود کار آمریکایی کالای آمریکایی، رهبری فرمود (نسخه شفا بخش مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است.) وظیفه رهبری نیست، ولی رهبری این کار را کردند، ۱۲ شاخصه اصلی اقتصاد مقاومتی را در آورده و داده دست دولت و فرمود برو اجرا کن، جنگ تمام عیار اقتصادی است، اما خبری نشد، رهبری این‌ها را گفته یا ما اطلاع نداریم یا خودمان نخواستیم اطلاع پیدا کنیم.
این کارشناس سیاسی گفت:آمریکا مدت‌ها قبل ستاد جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه ایران آغاز کرده، وزارت دفاعش رو آورده در وزارت خزانه داری قرار داده و این جنگ را از آن جا مدیریت می‌کند. وزیر آمریکا به ۱۴۰ کشور سفر کرده تا بقیه را علیه ایران بسیج کند. زمانی که رهبری می‌فرماید: جنگ تمام عیار اقتصادی است. دولت ستادی را با سرپرستی آقای جهانگیری تشکیل می‌دهد. بعد از ۹ ماه حضرت آقا درخواست گزارش درباره فعالیت‌های ستاد اقتصادی کرد که متاسفانه به جایی نرسید.
او گفت: در قسمت فرهنگی، حوزه حجاب اسلامی رهبری ۲ سال قبل هشدار دادند و از تعابیر تهاجم فرهنگی، قتل و غارت فرهنگی، ناتوی فرهنگی استفاده کردند، اما متاسفانه به دلیل عدم توجه مسئولین به این امر، در حال حاضر مسائل فرهنگی از جمله مسئله پوشش یکی از مشکلات بزرگ کشور شده است، همه اصطلاحاتی که رهبری به کار بردند، نشان می‌دهد که جنگ است. در حوزه سیاسی و اقتصادی هم همین طور. یا ما رسالت رهبری را نشناختیم یا به حرف‌های ایشان گوش نمی‌دهیم.
آقاخانی اظهار کرد: سوال دیگری که مطرح می‌شود، این است که چرا رهبری نه تنها با برخی از افراد برخورد نمی‌کند، بلک آن‌ها را در پست‌های سیاسی و یا اجرائی قرار می‌دهد؟ شما داستان اشعث بن غیث را ملاحظه بفرمایید. ایشان در زمان خلفای قبل از حضرت علی (ع) والی بود. حضرت که آمد ایشان را برکنار کرد. هر چه هم دیگران وساطت کردند، فایده‌ای نداشت. جنگ صفین که شکل گرفت عده‌ای گفتند اگر اشعث داخل شهر باشد به دلیل جایگاهی که در شهر دارد غائله‌ای درست می‌شود، حضرت به دنبال ایشان فرستادند که بیاید. نیامد بار دوم فرستاد نیامد بار سوم که رفت حضرت وی را فرمانده قسمتی از جنگ کردند، حضرت چاره‌ای نداشت. وقتی قران‌ها بالای نیزه‌ها رفت اشعث با عده‌ی دیگر دور امام را گرفتند که یا جنگ را تمام می‌کنی یا تو را می‌کشیم.
این کارشناس ارشد سیاسی بیان کرد: مهمتر از این ها، پیامبر (ص) بر جنازه عبدالله بن ابی سرکرده منافقان که درباره او آیه نازل شده بود، نماز خواند. مهمتر از همه در زمان حکومت امام علی (ع) کتابش هست کتاب "الغارئات" دست درازی به بیت المال صورت می‌گرفت.
آقاخانی خاطر نشان کرد: این نیست که ما فکر کنیم وقتی گفتیم جمهوری اسلامی یعنی هیچ مشکلی نیست. نباید وجود داشته باشد، هرچند هست. امام علی مگر عدل مجسم نبود مگر مردم با آن شدت به در خانه اش نیامدند که می‌خواهیم با شما بیعت کنیم؟ و نزدیک بود حسنین هلاک شوند؟ چرا همین مردم امام را تنها گذاشتند؟ چه رفتاری با امام کردند؟
این کارشناس ارشد سیاسی بسیج تصریح کرد: درست است که فساد‌هایی اتفاق می‌افتد، مهم این است که با این فساد‌ها برخورد شود. مقام معظم رهبری می‌فرماید: عدالت پیشانی نظام اسلامی است. با تمام کار‌های خوبی که صورت گرفته، در عدالت نمره خوبی نمی‌گیریم. این‌ها را باید اصلاح کنیم.
آقاخانی افزود: عده‌ای می‌گویند ما پای صندوق رای نمی‌آییم تا مسئولین متوجه شوند. این کار جز ایجاد آشوب و رفتن زیر پرچم دشمن نتیجه دیگری ندارد.
او گفت:امام خامنه‌ای به دلیل اینکه شرایط کنونی تقابل بین انقلاب و ضد انقلاب است از مدت‌ها قبل فضای جامعه را انتخاباتی کردند. ما باید این موضوع را فهم کنیم. باید در همین فرصت باقی مانده دیگران را ترغیب و تشویق کنیم به حضور پای صندوق‌های رأی.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار