عضو هیئت علمی دانشگاه اراک گفت: هر رأی که به صندوق بریزیم، دشمن یک قدم عقب می‌رود. بنابراین سرنوشت امنیت استقلال عزت و آینده ما در گرو مشارکت است.
کد خبر: ۹۵۸۰۴۵۹
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

رضا پورایمانی دکترای فیزیک هسته‌ای و عضو هیئت علمی دانشگاه اراک در میزگرد انتخاباتی«نقش اساتید در ایجاد شور و شعور انتخاباتی» که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان مرکزی برگزار شد، با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: دنیای غرب دنیای سلطه است که بر سه شالوده فرهنگی اومانیسم، سکولاریسم و لیبرالیسم بنا شده است و این بدان معناست که از پنجره‌ اقتصادی ای به دنیا نگاه می‌کنند و برای اقتصاد هر جنایت و بی‌عدالتی توجیه می‌کنند.

وی ادامه داد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ما یک سوپرمارکت و محل مصرف کالاهای غربی بود و منابع سرشاری از کشورمان می‌بردند لذا تمام هم و غم کشورهای غربی و استکباری احیای سلطه خودشان بر ایران است در حالیکه انقلاب اسلامی در این مسیر سد راهشان شده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه اراک تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرت‌های برتر منطقه است و آنچه این انقلاب را قدرت بخشیده، پشتوانه مردمی است.

پورایمانی با بیان اینکه نظام سلطه تجربیات زیادی را برهه‌های زمانی مختلف در مناطق مختلف دنیا تجربه کرده است، گفت: دشمن جنگ، نسل کشی و جنایات بی شماری را انجام داده و امروز هم در حال اجرای این تجربیات بر کشور ما است لذا این جنگی که علیه نظام اسلامی رقم زده‌اند باید یک جنگ ترکیبی دانست که اولین بخش آن محاصره اقتصادی، تحریم، ایجاد تورم و در نهایت ایجاد نارضایتی عمومی است.

وی ادامه داد: بخش دوم این جنگ فرهنگی است؛ و تلاش دارد در این جنگ با القای ناامیدی، فلاکت و سیاه نمایی از یک سو و برجسته کردن و میدان دادن به مخالفین انقلاب اسلامی به اهداف خود دست پیدا کند.

این استاد دانشگاه اراک ادامه داد: این جنگ یک جنگ شناختی_ادراکی است که دشمن تلاش دارد ادراک و سبک زندگی جامعه ما را تغییر دهند؛ امروز تمرکز جریان سلطه بر جدا کردن مردم از انقلاب و به واقع خالی کردن پشتوانه انقلاب، برای احیای جریان سلطه خودش است.

پورایمانی بر لزوم حضور حداکثری در انتخابات تاکید و آن را تیری به سمت دشمن دانست و گفت: اگر ما در انتخابات شرکت کنیم یعنی پشت انقلاب ایستاده‌ایم و هر رأی که به صندوق بریزیم، دشمن یک قدم عقب می‌رود. بنابراین سرنوشت امنیت استقلال عزت و آینده ما در گرو مشارکت است.

وی با تاکید بر اینکه نبایستی فریب دشمن را در جنگ ترکیبی خورد، گفت: نباید در دام جنگ رسانه‌ای دشمن بیافتیم؛ اگر چه مشکلات وجود دارد ولی این خودمان هستیم که باید آن‌ها را حل کنیم؛ اگر کسی تردید کند و پای صندوق نیاید در وهله اول به خودش و خانواده اش لطمه می‌زند؛ اگر امنیت به خطر بیفتد و نظام سلطه احساس کند مردم پشت انقلاب نیستند، برای برگشت امید پیدا می‌کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه اراک خاطرنشان کرد: امروز هم باید پای در میدان بگذاریم و در انتخابات حضور پیدا کنیم چراکه انتخابات تأمین کننده امنیت است؛ باید تلاش کنیم ضمن حضور فرد اصلح را انتخاب کنیم چراکه نفع آن به همه جامعه خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها