خبرهای داغ:

افتتاح ۶ پروژه بزرگ برق منطقه‌ای غرب کشور به ارزش ۴۳۱ میلیارد تومان در دهه فجر

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور، از افتتاح ۶ پروژه بزرگ به ارزش ۴۳۱ میلیارد تومان در سطح سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام در ایام‌الله دهه مبارک فجر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۸۳۹۷
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، جعفر الفتی‌نیا مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور در نشست خبری خبرنگاران، با بیان اینکه صنعت برق از سه قسمت تولید، انتقال و توزیع تشکیل شده است، اظهار کرد: تولید برق مربوط به نیروگاه‌ها است، این انرژی الکتریکی تولیدی توسط خطوط انتقال و پست‌های انتقال و فوق توزیع منتقل و تحویل شرکت‌های توزیع و مصرف‌کنندگان کوچک می‌شود. 

وی نگهداری و مالکیت از شبکه انتقال انرژی را در حیطه وظایف شرکت برق منطقه‌ای عنوان کرد و افزود: حوزه فعالیت برق منطقه‌ای غرب کشور در سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام به وسعت ۷۴ هزار کیلومترمربع پراکندگی دارد و جمعیتی حدود ۴.۲ میلیون نفری را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور با اشاره به داشتن ۸ هزار و ۷۱۶ کیلومتر مدار خط انتقال و فوق توزیع، ۱۳۰ پست انتقال فوق توزیع به ظرفیت ۱۲ هزار و ۷۰۳ مگاولت آمپر، گفت: ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های سه استان ۳ هزار و ۹۵۷ مگاوات است که  ۲ هزار ۲۲۱ مگاوات از آن مربوط به استان کرمانشاه است.

وی یادآور شد: ۳۴ درصد صرف مصارف خانگی، ۱۵ درصد مصارف عمومی، ۱۷ درصد کشاورزی، ۲۵ درصد صنعتی، ۷ درصد سایر مصارف ۲ درصد هم بابت روشنایی معابر تفکیک انرژی مصرفی در سطح برق منطقه‌ای است.

*تحول صنعت برق در ۴۵ سالگی انقلاب

وی در ادمه اشاره‌ای به دستاوردهای نظام در ۴۵ سالگی انقلاب و مقایسه آن با قبل از انقلاب داشت و تصریح کرد: در ابتدای انقلاب ظرفیت نصب شده در کرمانشاه ۶۴ مگاوات بوده که امروزه به ۲ هزار و ۲۲۱ مگاوات طرفیت رسیده به‌طوریکه ۳۵ برابر رشد داشته است.

الفتی‌نیا تعداد ترانسفورماتورهای انتقال و فوق توزیع در ابتدای انقلاب را ۷ دستگاه عنوان کرد و افزود: امروز این تعداد با ۱۶ برابر رشد به ۱۱۳ عدد ترانسفورماتور انتقال و فوق توزیع رسیده است.

وی با بیان اینکه طول خطوط انتقال و فوق توزیع استان کرمانشاه از ۳۳۵ کیلومتر ابتدای انقلاب با ۱۰ برابر رشد به ۳ هزار و ۲۳۷ کیلومتر رسیده است، افزود: امروز شاهد آن هستیم ۹۷۰ مگاوات پیک مصرف استان کرمانشاه است در حالی که ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات برق در استان تولید می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار