همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی جلسه مربی با سرگروهان صالحین با محوریت جایگاه زن در تشکیل انقلاب اسلامی در راستاب برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۸۲۶۵
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده پایگاه محبان الزهراسلام الله علیها،با اشاره بر هویت زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که بخش مهم این پیروزی مدیون حضور آگاهانه و شجاعانه زنان در عرصه ی مبارزات و تظاهرات خیابانی بود زنان هویتی دیگر پیدا کردند.

وی افزود: انقلاب اسلامی با الهام از آموزه های قرآن و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نقشی بی بدیل را برای حضور اجتماعی زن ها در مدیریت جامعه تعریف کرد. این مدیریت همراه با حفظ عفت و پاکدامنی جلوه گر شد تا آنچه نتیجه ی حضور فعال زنان باشد همان جایگاه انسانی ایشان باشد نه نگاه بردگی که در غرب برای زنان تعریف می شود. این گونه بود که زنان در فضای پاک جامعه اسلامی به موقعیت هایی دست پیدا کردند که در طور تاریخ چنین موقعیتی برای آنان فراهم نشده بود. دختران هم در کنار دیگران به مدارس رفتند و خود را به زیور سواد آراستند و نتیجه این شد که طبق گزارش بانک جهانی میزان بی سوادی زنان ایران از ۵۰ تا ۶۰ درصد به کمتر از ۱۰ درصد در سال ۱۳۸۹ کاهش یافت. همچنین طبق گزارش انجمن جهانی اقتصاد، جمهوری اسلامی ایران در عدالت آموزشی بین دختران و پسران، مقام اول جهان را کسب کرده است.

کارشناس مسایل اجتماعی، متذکر شد: صبوری مادران در انقلاب بسیار پررنگ بود بدان گونه که وقتی فرزندان خود را در میادین نبرد می فرستادند و به فیض شهادت نایل می آمدند، صبوری می‌کردند و با داغ دل در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردند و می‌توان به جرأت گفت اگر مشارکت زنان در کنار خانواده‌ها نبود انقلاب اسلامی به ریشه‌های سازنده و مستحکم تبدیل نمی‌شد.

 وی، پیروزی انقلاب اسلامی را باعث هویت، کرامت وشخصیت بخشی به زنان ایران دانست و افزود: اکنون می‌بینیم زنان در تمام عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی حضور دارند و باید به یاد داشته باشیم کسی زنان ایرانی را مجبور نکرده بود با فرزندان در آغوش خود مقابل توپ، تانک و اسلحه ایستادگی کنند و در مقابل رژیم شاهنشاهی بایستند این زنان به عشق به قرآن و پیشوایان خود در تمام صحنه‌ها حضور پیدا کردند.

فرمانده پایگاه محبان الزهرا سلام الله علیها، در پایان تاکید کرد: حضور استوار زنان را در صحنه های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می توان دید. زنان، نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی ایفا کردند، بلکه در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی حرف نخست را زدند و با حضور در صحنه گوناگون انقلاب اسلامی، توطئه های دشمنان را نقش بر آب ساختند. زن ایرانی که بر اساس اعتقادات مذهبی، زمینه های لازم را داشت به برکت روشنگری ها و راهنمایی های امام خمینی (ره) از حاشیه به متن جامعه آمد. جامعه زنان مسلمان و متعهد ایرانی برپایه ایمان و عفت و صبر و هوش، حقیقت را دریافت کرد و با تلاشی روز افزون درصدد جبران عقب ماندگی های گذشته برآمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار