خبرهای داغ:
شرکت گاز استان ماموریت توزیع و انتقال گاز طبیعی در بخش های خانگی صنعتی کشاورزی و تجاری و عمومی را برعهده دارد که تا کنون به ۱۱۴شهر ۱۵۱۶ روستا ۶۲ شهرک صنعتی و ۱۵۵۰ واحد تولیدی گاز رسانی صورت گرفته است و ۹۹.۵ درصد از مردم استان از نعمت گاز استان بهره مند هستند.
کد خبر: ۹۵۷۷۶۹۴
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج اصفهان ،شرکت گاز استان ماموریت توزیع و انتقال گاز طبیعی در بخش های خانگی صنعتی کشاورزی و تجاری و عمومی را برعهده دارد که تا کنون به ۱۱۴شهر ۱۵۱۶ روستا ۶۲ شهرک صنعتی و ۱۵۵۰ واحد تولیدی گاز رسانی صورت گرفته است و ۹۹.۵ درصد از مردم استان از نعمت گاز استان بهره مند هستند.

وی افزود:از ویژگی هاي بارز این شرکت این است که صرفه جویی و بهینه سازی مصرف را از خود آغاز کرده و با وجود این که این شرکت از گاز رایگان بهره مند است 5 نیروگاه خورشیدی برای مصارف سازمانی خود راه اندازی کرده اند و برق خود را با استفاده از نیروگاه خورشیدی تامین و حتی گاز اداره را قطع کردیم و از آبگرم کن خورشیدی استفاده می کنیم.

مدیر کل شرکت گاز اصفهان در ادامه خاطرنشان شد، نظام اسلامی 35 درصد از یارانه انرژی در بخش گاز کل دنیا را به مردم خود می پردازد و رتبه اول را در زمینه پرداخت یارانه دنیا دارد، در سایر انرژی ها نیز وضعیتی مشابه وجود دارد و این نشان از مردم دوستی نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه 100 هزار مدد جوی کمیته امداد و سازمان بهزیستی در استان از گاز رایگان بهره مند هستند . 

مدیر کل شرکت گاز اصفهان،در زمینه بهینه سازی متورخانه در کشور رتبه اول را داریم و بیش از 14 هزار واحد موتورخانه در استان به وسعت 7میلیون متر مربع فضای گرمایشی به صورت رایگان توسط شرکت گاز بهینه شده است.

وی گفت، 1480 میلیارد تومان پروژه در حوزه خدمت رسانی در دهه فجر امسال افتتاح می شود و 400 میلیارد تومان پروژه نیز در دست احداث خواهیم داشت. 

در ادامه خاطرنشان کرد ،ما در زمینه بهینه سازی مصرف و فرهنگ سازی احتیاج به کار زیادی داریم برای همین وزارت نفت و نیرو مشوق هایی را برای صرفه جویی چه در مصارف خانگی وچه صنعت در نظر گرفته است. 

مدیر کل شرکت گاز اصفهان افزود، در حوزه های خانگی هر خانواری که 10 تا 35 درصد مصرف گاز خود را از 16 آذر تا 15 اسفند نسبت به مشابه سال قبل کاهش دهد علاوه بر بهره مندی از گاز رایگان مبالغی را هم به عنوان پاداش صرفه جوی در حساب خود دریافت می کند که می تواند سال آینده نیز از آن استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد نقش گاز و گاز رسانی در تولید،اشتغال و توسعه بسیار موثر است و صد ها اشتغال با بهره بردن از گازرسانی در استان شکل گرفته است.

وی در پایان افزود درحوزه صنایع اگر هم اگر صنعتی 30 در صد صرف جویی در مصرف گاز داشته باشد هزینه ۱۰ درصد از گاز بهای خود را پرداخت نخواهند کرد.

ارسال نظرات