خبرهای داغ:
تبریز-رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با بیان اینکه پارک به مراکز شهرستانی توجه ویژه ای دارد گفت: ۱۷مرکز در شهرستان ها داریم که از نظر تعداد مراکز استان ما رکورددار مرکز رشد شهرستانی کشور است.
کد خبر: ۹۵۷۷۲۷۰
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سعید جعفری راد در جمع خبرنگاران افزود: در بیشتر شهرستان های بزرگ همچون مراغه، مرند، هشترود، اهر و حتی ورزقان مراکز رشد داریم و تلاش داریم جشنواره های ایذه فناورانه را به سمت شهرستان ها ببریم که جشنواره سیب مراغه و بسته بندی پسته و زعفران از آن جمله است.

وی همچنین از جشنواره رویداد فناورانه انگور در ملکان هم خبر و ادامه داد: در دیگر شهرستان ها نیز در راستای صنعت کشاورزی و محصولات جشنواره هایی را برگزار خواهیم کرد.

جعفری راد به آغاز عملیات اجرایی طرح جاده دسترسی به مجتمع عصر انقلاب پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اشاره و بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح آذر ماه با اعتبار ۱۸ میلیارد تومانی سفر رئیس‌جمهور و ۱۰ میلیارد تومان از محل دستور استاندار آغاز و پیمانکار آن مشخص شده است.

وی اضافه کرد: زیر سازی راه رفت آن به مجتمع از تبریز آغاز شده است و امید است تا پایان سال مسیر برگشت آن نیز آغاز و اجرا شود.

جعفری راد با اشاره به اجرای مرحله اول برش استانی نیز اشاره و اظهار کرد: برای اجرای آن ۱۰ میلیارد تومان هماهنگی صورت گرفته واریز شود که پنج میلیارد آن از محل استان و پنج میلیارد تومان آن نیز از اعتبارات معاونت فناوری خواهد بود.

وی ارزیابی شرکت های متقاضی دانش بنیانی را توسط پارک علم و فناوری استان از دیگر فعالیت های پارک نام برد.

سعیدی راد کسب رتبه نخست پارک علم و فناوری را در راستای تکمیل سامانه جریان اقتصادی نوین(جان) توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از موفقیت های پارک عنوان و بیان کرد: خدمات فناورانه در این سامانه تکمیل و قرار داده می شود و متقاضیان نیز با مراجعه به آن محصولات خود را تقاضا می کنند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی دبیر شورای سیاستگذاری نمایشگاه رینوتکس را از دیگر عملکرد پارک استان خواند و افزود: ۷۹۱ طرح برای شرکت در این نمایشگاه واصل شده بود ۵۷۷ طرح آن در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۳ ارائه شد و در کنار آن دو طرح هم از ترکیه شرکت داشت.

سعیدی راد ادامه داد: همچنین امسال بخش دانش آموزی این نمایشگاه نیز با عنوان رینوفست برگزار شد.

وی انتخاب پارک به عنوان دبیرخانه وقف فناورانه را از دیگر دستاوردها دانست و اضافه کرد: از سال گذشته که موضوع وقف فناورانه در نمازجمعه مطرح شد خیران از آن استقبال کردند و در این راستا  ساحتمانی ۱۱ طبقه در مساحتی پنج هزار مترمربع در محدوده تبریز برای فعالیت های مربوط به موزه آناتومی، فناوری اطلاعات و علوم ارتباطات (آی تی و آی سی تی) ساخته می شود.

سعیدی راد میزان صادرات محصولات فناورانه سال گذشته را ۹ میلیارد دلار اعلام و بیان کرد: امسال نیز پیش بینی می شود میزان صادرات نزدیک این رقم و حتی بیشتر شود و عمده محصولات صادراتی برد الکترونیکی، قیر رنگی، قیر عملکردی، محصولات ماشین پیشرفته، لامپ های کم توان پزشکی است و بیشتر به کشورهای ترکیه، اروپای شرقی و آسیای میانه صادر می شود.

وی تأسیس پردیس علم و فناوری مشترک با شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی را از دیگر دستاوردهای پارک نام برد و افزود: برای راه اندازی این پردیس مجوز ۳۰ هکتاری آن گرفته شده و برای شرکت هایی که در پارک حضور دارند فضای کارگاهی در اختیار آن ها قرار می گیرد.

سعیدی راد از افزایش سه برابری تسهیلات پرداختی به واحد‌های فناور مستقر در پارک خبر داد و گفت: سقف تسهیلات سال گذشته ۱۵۷ میلیون تومان بود که امسال امیزان ین تسهیلات به ۴۷۰ میلیون تومان رسیده است و این نتیجه افزایش صددرصدی بودجه امسال بوده است.

وی افزود: پرداخت این تسهیلات از مهر ماه آغاز شده است و نزدیک ۲۵ شرکت جدید از آن بهره مند شدند که طی دوبار و هر بار ۱۲ شرکت در این راستا ارزیابی شده است و تسهیلات دریافتی با چهاردرصد پرداخت و بازپرداخت آن پس از سه از زمان دریافت آن است و به نوعی می شود گفت وام بلاعوض است.

سعیدی راد گفت: پارک علم و فناوری در حوزه تعاملات بین المللی رتبه نخست کشور را دارد و امسال نیز با توجه به دستاوردهای خوب رتبه خوبی نیز ان شاالله خواهد داشت و آمار خوبی نیز در میزان فروش در حوزه داخل و خارجی داشتیم که دو همت بوده است.

وی ترویج فعالیت های پارک علم و فناوری را در رسانه ها مهم عنوان و اظهار کرد: با توج به اینکه از سال ۲۰۳۰، انرژی فسیلی کمرنگ خواهد شد بهتر است بنا به تاکید رهبر انقلاب به جای نفت به محصولات شرکت های دانش بنیان اهمیت دهیم و جامعه را به این سمت سوق دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار