خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۵۷۶۹۹۲
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، متخصصان فنی یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه طراحی و اجرای سامانه‌های آبیاری نوین موفق به طراحی «سامانه آبیاری نوین محصولات کشاورزی» با کاربرد برای منابع آبی کنترل‌پذیر یا در دسترس کشاورزان شدند.

نکته مهم این است که سیستم طراحی‌شده، بیشتر زیرساخت اقتصادی قوی برای کشاورزان دارد.

مزیت خاص سامانه آبیاری نوین برای زمین‌های کشاورزی
مهم‌ترین ویژگی و مشخصه این سامانه، این است که در هرکجا، هر زمان، برای هر محصول و شرایط آب‌وهوایی قابل تعریف است.

 

طراحی سامانه آبیاری نوین محصولات کشاورزی مخصوص منابع آبی کنترل‌پذیر


محدودیت‌های سامانه آبیاری نوین محصولات کشاورزی
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سامانه که شاید در برخی موارد محدودیت آن نیز محسوب شود، عدم قابلیت اجرا برای زمین‌هایی است که منابع آبی قابل کنترل ندارند.

 

نحوه عملکرد سامانه نوین آبیاری و مزیت آن نسب به سیستم آبیاری سنتی
این سامانه، اطلاعاتی اعم از خاک، آب، گیاه، اتمسفر و سیستم آبیاری زمین را به‌صورت یکپارچه پردازش می‌کند. بدون اینکه کشاورز نیازی به نصب و یا ساخت تجهیزات و دستگاه‌هایی داشته باشد، تمام فرآیند مدیریت یکپارچه زمین کشاورزی انجام می‌شود.

 

سامانه نوین آبیاری برای همه افراد و کشاورزان، حتی افرادی که دانش استفاده گسترده از دنیای دیجیتال را ندارند، قابل استفاده است
این سامانه حتی برای کشاورز و یا صاحب زمینی که دانش استفاده از موبایل هوشمند و دنیای دیجیتال را ندارند، استفاده بسیار آسانی دارد. به این ترتیب که کاربر وارد سامانه شده و در سه مرحله داده‌های خود را وارد می‌کند.

 

پروژه‌های انجام‌شده از طریق سامانه آبیاری نوین
تا کنون، حدود هزار و پانصد هکتار از اراضی کشاورزی و برای ۱۵۰ محصول و کشت، این سامانه نوین آبیاری تعریف شده است. در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، فارس و چهارمحال بختیاری، سامانه آبیاری نوین را برای کشت محصولات استفاده شده‌است.

 

سامانه نوین آبیاری برای هرنوع محصول کشاورزی قابل اجرایی است
تمام اطلاعات از زمین، شرایط آب و هوایی، نوع کشت، شیوه کشت محصول و ... با واردکردن داده‌ها از طریق کاربر و یا تیم پشتیبانی این سامانه باید وارد پلتفرم شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار