۳۷۸ داوطلب نامزدی انتخابات مجلس برای حضور در دوازدهمین دوره رقابت مجلس شورای اسلامی از استان مرکزی نام نویسی کرده‌اند تا رقابت پرشور در این استان رقم زده شود.
کد خبر: ۹۵۷۴۲۸۵
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ کمتر از سه هفته تا آغاز ماراتن انتخابات «خبرگان ششم» و «مجلس دوازدهم» زمان باقی مانده است.

اهمیت انتخابات به اندازه‌ای است که مقام معظم رهبری از ابتدای سال تاکنون در این خصوص و برگزاری آن بارها تأکیدات راهبردی و مهمی داشته‌اند و به چهار مؤلفه سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت اشاراتی کرده‌اند. مشارکت مردمی یکی از چند پازل مهم انتخابات است که بر پایه رقابت، امنیت و سلامت استوار است. با توجه به شرایط موجود حضور آگاهانه مردم در انتخابات می‌تواند گره گشا باشد.

چندی پیش راهپیمایی پرشور و شکوه ۲۲ بهمن با حضور اقشار مختلف مردمی در اقصی نقاط کشور برگزار شد و مردم استان مرکزی نیز در این مراسم حضوری چشمگیر بود. حال و هوای دیارآفتاب بعد از این مراسم پرشور شده و اهالی استان برای مشارکت در انتخابات عزمشان را جزم کرده‌اند.

تائید صلاحیت ۳۷۸ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس در استان مرکزی
بهنام نظری، رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: با پایان مهلت یک ماهه شورای نگهبان برای بررسی اعتراضات داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نهایت صلاحیت ۳۷۸ نفر در ۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی مورد تأیید قرار گرفت.

نظری اضافه کرد: در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب ۱۳۷ نفر، حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان ۶۸ نفر، حوزه انتخابیه خمین ۳۷ نفر، حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه ۶۳ نفر، حوزه انتخابیه شازند ۴۳ نفر و در حوزه محلات و دلیجان ۳۰ نفر تأیید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: ۷۶ درصد داوطلبان در استان مرکزی تأیید صلاحیت شده‌اند که نصاب بی‌سابقه‌ای در تأیید صلاحیت‌ها در برگزاری انتخابات محسوب می‌شود و به‌طور میانگین برای هر کرسی نمایندگی مجلس در استان، حدود ۵۴ نفر رقابت دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که در این مرحله از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد‌ند می‌توانند به‌ مدت ۳ روز اعتراص را خود را از طریق سامانه داوطلب شورای نگهبان ثبت کنند.

نظری تأکید کرد: این فرصت اعتراض صرفاً برای داوطلبانی است که صلاحیت آن‌ها در هیئت مرکزی نظارت تأیید شده ولی در شورای نگهبان صلاحیت آن‌ها تأیید و یا احراز نشده است.

وی خاطرنشان کرد: مهلت قانونی تبلیغات به مدت یک هفته و از سوم اسفند آغاز می‌شود که نامزدها باید ضمن معرفی رئیس ستاد خود، منابع تأمین مالی هزینه‌های انتخاباتی را در سامانه شفافیت ثبت کنند.

مردم استان امامین انقلاب در تمامی برهه‌های حساس انقلاب اسلامی ثابت کرده‌اند که پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند؛ اکنون هم با نگاهی به شور و نشاط حاکم بر فضای استان از جمله برگزاری همایش‌ها و نشست‌های انتخاباتی، جشن تکلیف رأی اولی‌های، آغاز به کار کانال‌های تلویزیونی تبلیغات انتخاباتی و ... بیانگر انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری است.

انتخاب براساس وعده و وعیدهای خارج از قانون نباشد

یک شهروند اراکی در گفت‌وگو باخبرنگار بسیج درخصوص لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: مشکل اساسی و امروز ما در کشور و استان، اقتصادی و معیشتی است ولی آنچه که می‌تواند گره‌گشا باشد انتخاب نمایندگانی است که بتوانند با قانون‌گذاری صحیح و تقویت خودباوری در جامعه ب مشکلات غلبه کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه موظفیم در انتخاب فرد اصلح دقت لازم را داشته باشیم، ادامه داد: نمایندگان مردم باید با پیگیری‌های لازم کاستی‌های موجود را تا جایی که می‌توانند جبران کنند.

این شهروند اراکی با بیان اینکه کاندیداها برای اینکه آرای مردم را کسب کنند، وعده‌هایی را می‌دهند که در برخی مواقع خارج از حیطه اختیارات یک نماینده است، افزود: مردم بایستی نسبت به این مسائل بینش و آگاهی لازم را داشته باشند.

حضور حداکثری در انتخابات تو دهنی به دشمن است

شهروند دیگری در گفت‌وگو با خبرنگار بسی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره حضور حداکثری در انتخابات امسال، گفت: همه باید مبلغ باشیم و دیگران را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حضور حداکثری در انتخابات، مسائل و مشکلات کشور و استان را حل خواهد کرد، گفت: با حضور حداکثری در انتخابات و همچنین انتخاب فرد اصلح، می‌توان شاهد رفع مشکلات اقتصادی کشور و استان بود؛ اینکه کسی در انتخابات شرکت نکند، این همان تحقق برنامه دشمن است و هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

جامعه دانشگاهی زمینه ساز مشارکت حداکثری

جانشین بسیج اساتید استان مرکزی نیز در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه جامعه دانشگاهی در تبیین اهمیت انتخابات و ویژگی‌های کاندیداهای اصلح و همچنین افزایش مشارکت مردم نقش مؤثری دارد، گفت: مردم به موضع جامعه دانشگاهی نگاه ویژه دارد لذا بایستی هوشمندانه و مقتدرانه در راستای تبیین درست مواضع تلاش کرده و آگاهی بخش آحاد مختلف مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خود باشیم.

وی افزود: با مشارکت انتخاباتی جامعه دانشگاهی از جمله دانشجویان و اساتید، انگیزه جامعه نیز برای ثبت حماسه حضور ارتقا می‌یابد بنابراین ما باید با اقدامات مؤثر در حوزه جهاد تبیین دستاوردهای مهمی که انقلاب اسلامی برای کشور به ارمغان آورده را در مسیر نظام جمهوری اسلامی ایران تبیین شفاف‌تری انجام دهیم.

مشارکت حداکثری در انتخابات؛ عامل پویایی و اقتدار نظام 

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله گفت: به طور حتم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سبب قوام و دوام جامعه می‌شود و توطئه‌های شوم دشمنان را نیز خنثی می‌کند.

وی مردم سالاری دینی را یکی از دستاورد انقلاب دانست و ادامه داد: مردم در طول این ۴۵ سال هموار در سرنوشت خود دخیل بوده‌اند و با رأی خود در سرنوشت کشور سهیم و نقش آفرین بوده‌اند. همچنین نباید فراموش کرد که مشارکت سیاسی اقتدار را به دنبال دارد.

حضور حداکثری تودهنی محکمی به دشمن است
هروند دیگری با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه دینی و مسلمانی به شمار می‌رود، گفت: برای آن که مشت محکمی به دهان دشمنان بزنیم در این رویداد و حماسه با قوت و قدرت شرکت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید با حضور حداکثری بستر انتخاب اصلح را فراهم سازیم و بهترین‌هاا را روانه مجلس کنیم لذا انتظار داریم که نامزدها نیز در فرصت باقیمانده به انتخابات به معرفی برنامه‌ها و طرح‌هایشان بپردازند.

بی‌شک انتخابات امسال صحنه دیگری از حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی خواهد بود؛ فارغ از همه جناح‌بندی‌ها و دیدگاه، همه باید برای ایران اسلامی و اقتدار این کشور بزرگ به صحنه بیایند و افراد توانمند و متخصص را راهی مجلس کنند، از این رو مشارکت حداکثری تضمین کننده مجلس توانمند و متخصص است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار