خبرهای داغ:
مهندس علی سرائی، جوان نخبه بسیجی با بهره گیری از آموزه های علمی خود و دوستانش به قله های موفقیت نزدیک تر شد.
کد خبر: ۹۵۷۳۶۹۱
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

مهندس علی سرائی دانشجوی ۲۳ ساله نخبه بسیجی؛ با اتکا بر ایمان، توکل و بهره‌گیری از آموزه‌های علمی خود و دوستانش، در حین تحصیل در رشته کارشناسی برق و الکترونیک گامی در مسیر فتح قله‌های موفقیت برداشته است.


پروژه‌ای که از دوران کارآموزی کلید خورد

در ابتدای حرکت به سمت فتح قله موفقیت همراه با دوستم فرید شریفی فر کارآموز شرکتی دانش بنیان بودیم؛ ساختار منسجم و علمی شرکت باعث ایجاد انگیزه و تلنگری برای ترسیم هدفمان شد. در ادامه مشغول به طراحی فعالیتی شدم که در طی آن به چنین شرکت‌های دانش بنیان و دستاورد‌های علمی برسم لذا با اتمام دوران کارآموزی در دانشگاه محل تحصیلم به شناسایی نخبه‌های دانشجو پرداخته و تیم شهید عبدالحمید حسینی را تشکیل دادم.



نام تیم برگرفته از نام رفیق شهیدم

با اعتقاد به برکت نام شهید در فرایندفعالیت تیم، نام شهید شاخص استان فارس شهید عبدالحمید حسینی که رفیق شهید مشترک بین من و دوستم بود را برای تیم انتخاب کردیم.

 

پژوهشگر جوان شیرازی، در مسیر فتح قله ها

 

حوزه محوری به جای رشته محوری

حوزه فعالیتم را گسترده کرده و به جای رشته محوری با پرداختن به حوزه‌های مختلف، تخصص دانشجویان را مد نظر قرار داده و عضوگیری تیم را منسجم و هدفمند کردم در واقع به فعالیت در رشته تحصیلی خود یعنی برق و الکترونیک اکتفا نکرده و در حوزه پزشکی نیز ورود پیدا کردم و ادامه این فرایند نیازمند جذب دانشجویان رشته‌های تخصصی بود بدین ترتیب تیم شش نفره ما با شناسایی آقای فرید شریفی در رشته کنترل و ابزار، آقایان محمد امین بذرافکن و ستار نوروزی در رشته ساخت و تولید، آقایان امین سالاری و محمد امین مومنی در رشته برق و الکترونیک تشکیل شد.


پیش به سوی اثبات توانایی دانشجویان جوان

در مرحله بعدی حرکت به سوی قله پیشرفت شروع به تعامل با شرکت‌های دانش بنیان کرده تا با جلب اعتماد پروژه‌ای دریافت و خود را اثبات کنیم. در واقع در قالب انجام این پروژه‌ها توانمندی خود را در زمینه علمی و مهم‌تر از آن از منظر مدیریت پروژه مانند کنترل و انجام ارتقا دادیم.


معرفی پروژه‌های تیم شهید عبدالحمید حسینی

یکی از پروژه‌های تیم نرم افزاری ما، در دو سال اخیر پروژه ساخت نرم‌افزاری برای ویندوز بود که به صورت مانیتورینگ داده‌های خاص را از دستگاهی گرفته و در آن سیستم نمایش می‌دهد.
نرم‌افزار بعدی پروژه‌ای است با ساختار مهندسی معکوس برگرفته از دستگاهی آمریکایی در حال تکمیل می‌باشد.
پروژه اخیری که ۹۰ درصد آن توسط دانشجویان تیم مکانیک پیش رفته؛ رسیدن به روشی برای کاهش کلش (لَقّی) چرخ دنده در سیستم‌های مکانیکی است.
پروژه تیم الکترونیک هم با پیشرفت ۷۰ درصد: ساخت دستگاه ثبت علایم حیاتی موجود زنده می‌باشد، علایمی همچون؛ سنجش ضربان قلب سیگنال‌های‌ای سی جی (الکتروکاردیوگرافی) سیگنال‌های قلبی، دمای بدن قند خون و فشار خون و تمام علایم پایش بدن.
وجه تمایز این دستگاه، جامع بودن آن نسبت به دستگاه‌های فعلی در بازار می‌باشد؛ و به صورت استفاده دور گردن انسان تعبیه شده، اما حسگر‌های آن روی نقاط مختلف بدن مثل بازو ... بسته می‌شود.

 

پژوهشگر جوان شیرازی، در مسیر فتح قله ها



چالش‌های پیش روی تیم

اولین چالش پیش روی ما مکان استقرار اولیه تیم بود که به همت بسیج دانشجویی جابجایی از مرکز رشد شهید جاویدی به دانشگاه فنی حرفه‌ای شهید باهنر شیراز انجامید.
اعتمادسازی جهت ارتباط و پروژه‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان نیز چالشی بود که پشت سر گذاشتیم. جذب سرمایه و حفظ نیروی انسانی چالشی است که فعلاً هم با آن مواجهیم به عنوان مثال هم تیمی بنده مدت یک سالیست که با اعزام به سربازی از ادامه همکاری با تیم جامانده است و یا هم تیمی‌های شهرستانی با چالش نبود خوابگاه دانشجویی در تابستان و ایام بین ترم و مراجعه به محل سکونت خود مواجه هستند.



تاسیس مرکز تحقیقات و نوآوری شتاب مخف (شهدای ترور ایران برتر)

همگام با پیشرفت علمی و مدیریتی تیم در سال اخیر بر آن شدیم این مسیر علمی را به سایر دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای شیراز معرفی کنیم، گرچه در دانشگاه مرکز رشد و کانون علمی در حال فعالیت بود، اما خلاء مرکز تحقیقاتی که دانشجو بتواند در آن به فعالیت‌های علمی پژوهشی و تحقیقاتی بپردازد، حس می‌شد لذا به همت دفتر بسیج دانشجویی و همکاری معاونت علمی پژوهشی ناحیه دفتری را به عنوان مرکز تحقیقات و نوآوری شتاب در دانشگاه تاسیس کردیم.

 

پژوهشگر جوان شیرازی، در مسیر فتح قله ها


ارادت خاص به مام میهن

اعتقاد دارم اگر در کشوری غیر از کشور عزیزم ایران، به محصول و دستاوردی برسم در واقع فقط محصولی ساخته‌ام، اما اگر در مملکت خود این کار را انجام دهم در واقع کشوری را ساخته‌ام و این عقیده قوت قلبی بوده که بمانم و در جهت موفقیت خود و کشورم تلاش کنم. در ضمن افراد معتقدی که در دل مشکلات به موفقیت‌های بزرگی رسیده‌اند نیز الگو گرفته‌ام.



رشد چرخه اقتصادی کشور هدف تیم شهید عبدالحمید حسینی


در راستای مطالبات رهبری که فرمودند باید به ۴۰۰ هزار شرکت دانش بنیان برسیم، سعی در تهیه محصولی دانش بنیان و در قبال آن تاسیس شرکتی دانش بنیان و در ادامه فروش محصولاتش به رشد اقتصاد و ارزآوری در کشور می‌اندیشم.


نخبگان علمی نباید در جنبش علمی مایوس شوند

پیشنهاد من به دانشجویان و جوانان اینست که؛ در کار‌ها و فعالیت‌ها توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار داشته باشید و از موانع سد راه خود نهراسید که وجود موانع در مسیر قله‌های پیشرفت همواره امری طبیعی است طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند نخبگان علمی نباید در جنبش علمی مأیوس شوند (۱۷ مهر ۱۳۹۸)، مهم این است که جوانان خسته نشده و امید خود را از دست ندهند.

 



انتهای پیام/ ل. عابدینی

ارسال نظرات
پر بیننده ها