معاون اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی: رویداد ملی جامعه پرداز با هدف هم‌افزایی بدنه فعال مردمی برای حل مسائل حوزه زن، خانواده و جمعیت در استان مرکزی با همکاری بسیج دانشجویی استان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۷۳۲۵۱
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی عظیمی‌زاده معاون اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی ظهر امروز درد نشست خبری درخصوص برگزاری رویداد ملی جامعه پرداز در استان مرکزی گفت: رویداد ملی جامعه پرداز با هدف هم‌افزایی بدنه فعال مردمی برای حل مسائل حوزه زن، خانواده و جمعیت در استان مرکزی با همکاری بسیج دانشجویی استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: یکی از محورهای این رویداد ملی شناسایی و پالایش ظرفیت‌های مردمی فعال در عرصه خانواده، ازدواج و فرزندآوریاست.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی تصریح کرد: شبکه سازی و توسعه تعاملات مؤسسات و نهادهای مردمی فعال، تمرین طراحی عملیات مشترک بر اساس نظام مسائل استان و حل مسأله توسط مجموعه‌های مردمی از جمله اهداف این رویداد است.

عظیمی‌زاده ادامه داد: این رویداد طی دو روز 26 و 27 بهمن ماه در اراک برگزار خواهد شد؛ محورهای اصلی رویداد جامعه‌پرداز را خانواده، زن( هویت زن) و جمعیت( فرزندآوری) است که برنامه‌ریزی در این سه محور برای پیشبرد اهداف جامعه در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و... ضروری است.

حضور 50 مجموعه مردمی فعال در حوزه خانواده و جمعیت در رویداد جامعه‌پرداز استان مرکزی

سارا حسینی رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده بیانات بسیج دانشجویی استان مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه طی سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای در سطح کشور در حوزه جمعیت و فرزندآوری صورت گرفته است ولی خروجی با حد انتظار و اثرگذاری فاصله دارد، گفت: یکی از راهکارها برای اثرگذاری بیشتر هم‌افزایی گروه‌های مردم محور است.

وی افزود: رویداد ملی جامعه‌پرداز نظر به تاکیدات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد و هدف آن در گام اول هم افزایی بدنه فعالان مردمی برای حل مسائل حوزه زن خانواده و جمعیت است.

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده بیانات بسیج دانشجویی استان مرکزی با بیان اینکه این رویداد در استان مرکزی با حضور 50 مجموعه مردمی فعال در حوزه خانواده و جمعیت برگزار می‌شود، افزود: در این رویداد به دنبال شناسایی ظرفیت‌های مردمی فعال در عرصه خانواده بوده تا در یک برنامه دو روزه این مجموعه‌ها را به یکدیگر معارفه و راه تعامل و هم افزایی را تسهیل نمایم.

حسینی مردمی بودن این رویداد را یکی از وجه تمایز آن با سایر رویدادها عنوان کرد و گفت: قبل از برگزاری رویداد جامعه پرداز ابتدا تیم اجرایی به شناسایی مجموعه‌های هدف پرداخت که در این راستا حدود 500 مجموعه شناسایی شد و بعد از پالایش و صحت سنجی و امتیازدهی و با توجه به فعالیت خود حدود 50 مجموعه به این رویداد دعوت شدند.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله پسا رویداد نیز به تسهیل اقدامات این مجموعه‌های مردمی کمک و ساماندهی خوبی را برای آنان خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار