خبرهای داغ:

کرمانشاه عرصه مسابقات علمی کودکان و نوجوانان

محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: به دنبال ثبت برگزاری سالانه مسابقات علمی کودکان و نوجوانان به نام کرمانشاه حتی با خوانش‌های بین‌المللی هستیم.
کد خبر: ۹۵۷۳۱۷۰
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در خصوص هفتمین دوره المپیاد ملی ویرا کاپ که طی دو روز در بهمن‌ماه به میزبانی استان کرمانشاه در حال برگزاری است اظهار کرد: فعالیت‌های علمی یکی از شاخه‌هایی است که از طریق آن می‌توانیم کودکان و نوجوانان را وارد حوزه تربیت کنیم و درواقع یکی از ساحت‌های تربیتی ما تربیت‌های علمی و دانشی است که مقدماتی برای فرایندهای تعلیمی رسمی در مدارس می‌شود.

وی افزود:‌بر همین اساس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از فعالیت‌های اصلی خودش را حوزه‌ی فعالیت‌های علمی قرار داده است ازجمله این فعالیت‌های علمی برگزاری مسابقات و لیگ‌های علمی است.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال هفتمین دوره المپیاد علمی تحت عنوان المپیاد ویرا کاپ با همکاری کانون پرورش فکری و مؤسسه مردمی و فعال در حوزه ویرا، به میزبانی استان کرمانشاه راداریم می‌بینیم.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این بوده است که با فراهم ساختن شرایط برای برگزاری مطلوب این سری از مسابقات بتوانیم حضور پرشوری از کودکان و نوجوانان را داشته باشیم.

خیاط زنجانی اشاره‌ای به شاخه‌های علمی در حال برگزاری این المپیاد اشاره کرد و گفت:‌در این دوره از مسابقات که به مدت دو روز در تاریخ 5 و 6 بهمن‌ماه برگزار شد، ما در شاخه‌هایی ازجمله محاسبات ذهنی، رباتیک، مدارهای الکترونیکی، چرتکه و این قبیل فعالیت‌هایی که همه جنبه‌های علمی را داشته و سبب رشد علمی و ذهنی کودکان و نوجوانان می‌شود در این دو روز به رقابت پرداختند.

وی گفت: برگزیدگان این رقابت‌ها ان‌شاءالله در 22 بهمن‌ماه هم‌زمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی موردتقدیر قرار خواهند گرفت و بیش از 200 میلیون تومان جوایز نقدی و غیر نقدی جوایزی است که به برگزیدگان این مسابقات اهدا خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با در تلاشیم که با میزبانی این مسابقات در بدنه دانش‌آموزی و کودکان و نوجوانان بسترساز رشد علمی و فناوری در میان این قشر آینده‌ساز باشیم، خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات از استان‌های مختلف کودکان و نوجوانان عزیز شرکت کردند و امیدواریم که این رقابت‌ها بتواند شرایط را برای برگزاری این قبیل فعالیت‌ها فراهم کند.

وی دورنمای برگزاری این سلسله مسابقات را برگزاری سطح بین‌المللی مسابقات علمی کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: تلاش ما بر این است که بتوانیم این میزبانی را در سال‌های آینده را بر عهده بگیرد و استان کرمانشاه این رویداد سالانه را به نام خودش حفظ کند و همواره این مسابقات را حتی با خوانش‌های بین‌المللی داشته باشیم و بتوانیم از کشورهای همسایه هم در این رقابت‌ها دعوت کنیم تا شورونشاط بیشتری برخوردار باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار