خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۵۷۲۶۲۶
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبر گزار بسیج از فلاورجان ، امروز به مناسبت ولادت حضرت علی علیه السلام مراسم جشنی در حسینه شهداء این ناحیه برگزار گردید. درادامه برادر معین فرزانه یکی از هادیان سیاسی مطالبی در باره  زندگی حضرت علی علیه السلام بیان نمود.

 ایشان درامه افزود: سیزدهمین روز از ماه رجب با سالروز میلاد امام بزرگ انسانیت، حضرت امام علی(که درود خدا بر او باد) مصادف است، تنها بشری که در خانه خدا، کعبه متولد شد. ویژگی منحصر به فرد این امام بزرگوار تنها در شخصیت و رفتار ویژه اش خلاصه نمی شود بلکه روایت ولادت ایشان نیز متفاوت از همه انسان های دیگر است. از همین رو درباره تاریخ، مکان و شرایط تولد آن حضرت علما، راویان و نویسندگان شیعه و اهل سنت بسیار نوشته اند.

ولادت حضرت علی (ع) از اعیاد مهم شیعیان بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که نقش پدران در کانون خانواده از اساسی‌ترین عوامل مؤثر در تحکیم بنیان خانواده‌ها به شمار می‌رود.

 فرزانه در ادامه گفت: نخستین افتخار امام علی (ع) پیشگام بودن وی در پذیرفتن اسلام و یا به عبارت صحیح تر ,ابراز و اظهار اسلام دیرینه خویش است زیرا علی (ع) از کوچکی یکتاپرست بود و هرگز الوده به بت پرستی نبود تا اسلام او به معنای دست کشیدن از بت پرستی باشد.پیشگام بودن در پذیرفتن اسلام ارزشی است که قرآن روی آن تکیه دارد, تا آنجا که در سوره واقعه آیات 10و11   می فرماید: ((و پیشگامان,پیشگام,آنان مقربانند)) و از القاب آن حضرت مولی الموحدین، امام المتقین، یعسوب الدین، سید الوصیین، حضرت امیرالمومنین، علی بن ابی‌طالب (علیه السلام می باشد .

ایشان در پایان به حدیثی از  پامبر اکرم اشاره و افزود : پيامبر (ص )فرمود: ذكر خداوند عز و جل عبادت است و ذكر من عبادت است و ذكر علي(ع) عبادت است و ذكر امامان (ع) از فرزندان او عبادت است ، چون حضرت علي عليه السّلام بعد از پيامبر اكرم ـ صلّي الله عليه و آله كامل‌ترين انسان و مظهر حق، و تجسم عدالت، مروّت، انصاف، پارسايي، ايثار، شجاعت، پاكي، صفا، عصمت، تقوا، نورانيت بوده و داراي كمالات برتر انساني و الهي مانند: گذشت، جوان‌مردي، سخاوت، همت، شب زنده‌داري، غيرت، فداكاري، رحمت، رأفت، معرفت، حكمت، و هزاران وصف و كمال ديگر بوده است، لذا ياد و ذكر او ثواب و پاداش ارزشمندي اخروي داشته و در واقع ياد حق و ذكر كمالات براي الگوگيري و سرمشق زندگي قرار دادن است لذا در حديث شريف از ذكر علي ـ عليه السّلام ـ به عبادت تعبير شده است.

درپایان از مولودی خانه برادر طاهری استفاده گردید.

 

 

ارسال نظرات