خبرهای داغ:
شاهرود_ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه شاهرود مستقلاً در حوزه تمدن اسلامی ایران موثر است، گفت: گردشگری طبیعت محور و تجربه محور در این شهرستان مهم است.
کد خبر: ۹۵۶۹۶۶۱
|
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

شاهرود مستقلاً در حوزه تمدن اسلامی ایران موثر است/توجه به گردشگری طبیعت محور و تجربه محوربه گزارش خبرنگار بسیج، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، در نشستی با اعضای شورای فرهنگ عمومی شاهرود در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، با بیان اینکه شاهرود مستقلاً در حوزه تمدن اسلامی ایران موثر است و باید این‌ها را برای آینده سپهر جهانی شدن افق تمدن انقلاب اسلامی نقد کنیم، افزود: این سرمایه منطقه فرهنگی شاهرود و خراسان با معنویت اصیل و عرفان اسلامی عجین بوده و محصولات کشاورزی راهبردی و دارویی و زندگی مردم را مخصوصاً علی رغم خشکسالی مدیریت کرده است.
او ادامه داد: تغییر بزرگ در زندگی جامعه امروز ما در دو موضوع اقلیم و خانواده است که تغییر خانواده، زبان نوجوانان و تغییرات نسلی شتابش زیاد شده است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، با بیان اینکه در موضوع کاشت یک میلیارد نهال باید راهکار‌های مردم پایه جهاد محیط زیستی محقق شود، به نهضت تبیین اشاره کرد و گفت: در جهاد تبیین، اول نهضت تبیین نیاز داریم چرا که ما مشکل فیک نیوز داریم و نیاز به سواد رسانه‌ای داریم.
او با بیان اینکه کانال پیام رسان بیش از پنج هزار عضو باید مجوز بگیرد، اما مانع فعالیت نیست و حمایت می‌کنیم، افزود: ما در فضای مجازی با اخبار جعلی و ولنگاری حقیقت و عصر پسا حقیقت در فضای مجازی روبرو هستیم و رسانه‌ها باید با نظام اعتماد مخاطب را تبیین کنند و باید تبیین را جدی گرفت.
امامی به سند مهندسی فرهنگی شهرستان شاهرود نیز اشاره کرد و گفت: برش استانی مهندسی فرهنگی داریم و این پیش نویس خوب است و الفت و نگاه مسئولین و منابع و ظرفیت‌هایی که وجود دارد را با خود همراه کرده است.
او ادامه داد: مرکز رصد فرهنگی استان سمنان در حال راه اندازی است و در کشور این مرکز فعال است و ما در رصد کمک شما هستیم و پنج اولویت فرهنگی کشور مشخص شده و در این راستا کاری که در شهرستان شدنی است را مبنا قرار دهید و حمایت می‌کنیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه اعتبار این نقشه خود مسئولین و دستگاه‌های اجرایی عضو شورا هستند و ما هم حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: گردشگری طبیعت محور و تجربه محور در این شهرستان مهم است و باید مورد توجه قرار گرفته شود.
او اضافه کرد: اگر کار ایجابی و تولید ادبیات و برنامه نداشته باشیم افراد دیگری برنامه ریزی می‌کنند و ما باید سپهر عرفان اسلامی در قرن سوم و چهارم این منطقه را مورد دقت قرار دهیم.
امامی در پایان بر تخصیص اعتبارات ویژه مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار