خبرهای داغ:
روح الله کدیوریان مشاور حقوقی و فرمانده حوزه بسیج شهید ولی الله عباسی شهرستان چرداول استان ایلام است که به نیت شهید قاسم سلیمانی مشاوره حقوقی رایگان به نیازمندان ارائه می دهد.
کد خبر: ۹۵۶۸۹۴۵
|
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ در چهارمین سالگرد شهادت جانسوز سردار دلها حاج قاسم سلیمانی به سراغ فرمانده جهادگر بسیج حوزه شهید ولی الله عباسی شهرستان چرداول رفتیم.

 

مشاوره ۳۰۰ پرونده حقوقی رایگان به نیت حاج قاسم

 

 

به نیت شهید قاسم سلیمانی چه خدماتی را به مردم ارائه دادید؟

فرمانده حوزه بسیج شهید، ولی الله عباسی و مسئول بسیج کانون حقوقدانان هستم. در دهه مقاومت مشاوره حقوقی رایگان به صورت حضوری و تلفنی به مردم می‌دهم.


طی دو سال گذشته مسئولیت بسیج کانون حقوق دانان به من داده شد. به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم گروه جهادی قاسم سلیمانی را تشکیل دادیم. دفترم در دادگستری بود و برخی از خانواده‌ها پیگیر مشکلات حقوقی می‌شدند. مشکلات مالی داشتند و بضاعت مالی برای دفاع از حق شان نداشتند. در حد توان مشاوره حقوقی رایگان به آن‌ها ارائه کردیم روزانه حدود ۱۲ نفر با ما تماس می‌گیرند و تلفنی مشاوره رایگان دریافت می‌کنند حضورا هم به دفتر مراجعه می‌کنند.

مشاوره ۳۰۰ پرونده حقوقی رایگان به نیت حاج قاسم

امسال چه برنامه‌هایی دارید؟

اجرای مشاوره حقوقی رایگان درسطح مساجد، برپایی میزخدمت رایگان قبل از نماز جمعه، اعزام گروه جهادی شهید قاسم سلیمانی به مناطق محروم در راستای کاهش جرائم و آشنایی مردم با موضوعات حقوق خانواده.

 

چند نفر به شما کمک می‌کنند؟

حدودپانزده نفر از خواهران و برادران حقوقدان را ساماندهی کردیم در کانون حقوقدانان روز‌های زوج به مردم مشاوره رایگان می‌دهند. روز‌های فرد تعدادی از خواهران بسیجی به صورت سازماندهی شده بودند مشاوره رایگان را درسطح شهرستان برگزار می‌کردند یا کلاس‌های حقوقی رایگان برای بسیجیان برگزار کردیم.

 

 

مشاوره ۳۰۰ پرونده حقوقی رایگان به نیت حاج قاسم

کیفیت برنامه ها چطور بود؟

استقبال خیلی خوب بود. پرونده های حقوقی که مشاوره دادیم به طور مثال لایحه دفاعیه برای خانواده ها می نوشتم که تعدادی از پرونده ها به سرانجام رسید و پیروز شدند. خوشبختانه مردم ازعمکرد ارائه مشاوره ما خیلی راضی بودند.
کارهای حقوقی و عمرانی انجام می دهیم. مشکلات ساخت وسازمسکن محرومین واعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، طرح غربال گری شهید سلیمانی در ایام کرونا، بحث اعزام به مناطق محروم و رسیدگی به امور سلامتی و بهداشتی خانواده ها از اهم فعالیت های مان بود.


گروه جهادی ما به نیت حاج قاسم در دهه مقاومت بحث مشاوره حقوقی رایگان و آزادسازی حقوقی در سطح مساجد و روستاهای حوزه استحفاظی مان انجام می دهد.

مشاوره حقوقی چند پرونده  بودید؟

حدود چهار سال مشاور حقوقی هستم. ۱۲ پرونده را از صفر تا صد رایگان انجام دادم. حدود ۳۰۰ پرونده مشاوره حقوقی رایگان به مردم ارائه کردم.
۱۲ پرونده به سرانجام رسید. ۲۵۰ پرونده مشاوره حقوقی مقطعی بود. مثلا لایحه دفاعیه برای شان نوشتیم خودشان پیگیری کردند. خوشبختانه بی تاثیر نبود.

 

وقتی خبر شهادت حاج قاسم را شنیدید چه احساسی داشتید؟

صبح جمعه ساعت ۶ تلویزیون را روشن کردم. زیرنویس شبکه خبر شهادت قاسم سلیمانی را نوشته بود آن لحظه خشکم زد حال عجیبی داشتم. آن روز‌ها به مردم خیلی سخت گذشت.
همه بشریت به حاج قاسم بدهکار است ما اعتقاد به حاج قاسم داریم و زبان مان در بین فداکاری‌های او قاصر است هم مردم به ایشان ارادت دارند.

 

 

انتهای پیام/ خبرنگار زینب محمودی عالمی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار