خبرهای داغ:
توسط گردان ۱۱۰ امام حسین (علیه السلام) انجام شد:
به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) و روز مادر و همچنین سالگرد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، پخت و توزیع اطعام بین نیازمندان توسط رزمندگان و بسیجیان گردان۱۱۰امام حسین (علیه السلام) در محل خود گردان انجام شد.
کد خبر: ۹۵۶۸۸۹۲
|
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از لشکر ۱۴ امام حسین (علیه السلام)، به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) و روز مادر و همچنین سالگرد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، پخت و توزیع اطعام بین نیازمندان توسط رزمندگان و بسیجیان گردان۱۱۰امام حسین (علیه السلام) در محل خود گردان انجام شد.

فرمانده گردان گفت: در اسلام، نذر کردن به معنای تعهد و قصد جدی برای انجام یک عمل خیر است، ثواب نذر کردن به معنای پاداشی است که به انسان به خاطر انجام نذر از طرف خداوند داده می شود، در هیچ یک از منابع دینی ثواب مشخصی برای نذر کردن آورده نشده است اما اگر به آیات و روایات مراجعه کرد می توان نتیجه گرفت که ثواب نذری دادن، معنوی بوده و شامل موارد زیر است:

اگر نذر برای انجام عبادات، اطاعت از دستورات دینی، کمک به نیازمندان، احسان و کمک به افراد خانواده و دیگر اعمال خیر کرده باشید، به خدا نزدیک شده و ممکن است ثواب این عمل را هم در دنیا و آخرت مشاهده نمایید.

وی افزود: این روز را باید بهترین فرصت برای کمک به اقشار نیازمند و آسیب پذیر جامعه با حفظ و شأن کرامت انسانی دانست و همچنین  مراسم نذری دادن مملو از ارزش‌های انسانی و اسلامی است که در کنار همیاری و دوستی مردم، نشان دهنده فرهنگ، آداب و رسوم و عقاید و سنت‌های ما است .

در پایان وی  با قدردانی از خیران و نیکوکاران در کمک به محرومان و خانواده های کم بضاعت یادآور شد: ما در تلاش هستیم تا گامی هر چند کوچک در تحقق فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و کمک به خانواده های محروم و کم بضاعت برداریم.

ارسال نظرات